Nekromanti The real Q

Organ

Out of time, out of mind
[ QUOTE ]
Däremot söker de inte en 007.

[/ QUOTE ]
Nä, för jag har inga som helst planer på att lägga av :gremgrin:

/Anders

Rosen

Myrmidon
Tja, jag gillade kommentaren från Jane's-redaktören:
"If someone did apply for the job hoping for an unlimited budget to convert Aston Martins into submarines, they might be sorely disappointed" (-:

--
Åke

Johan K

Gammal & dryg
HeHe !
man skulel kansek ta & flytta till Storbrittanien & söka tjänsten.. Vore ju ruggit häftigt att ha den tjänsten ju !! :tekopp:

seinet

Swashbuckler
Såvitt jag vet så får man inte neka en tjänst på grund av nationalitet i EU heller, bara de klarar samtliga krav som arbetsgivaren kräver som exempelvis "flytande engelska och väl införstådd i storbrittaniens utrikespolitik". :gremtongue:

/Seinet Wintermute - Köpte två booster Pirates of the Spanish Main idag

Krille

Super Moderator
Det finns säkert någon undantagsklausul för "nationens säkerhet", ska du se. Och jobbet som Q tycker jag definitivt låter som ett jobb där ett sådant undantag kan hävdas.

seinet

Swashbuckler
Men det faktum att dom tydligen har annonserat om jobbet i dagspressen visar väl ändå på något. Svenska FRA sysslar ju nästan uteslutande med internrekrytering enligt vad jag hört. Då kringår man väl reglerna när det gäller regler för arbetssökande (i och med att dom inte söker efter anställda utan mer erbjuder en tjänst till specifika personer)?

/Seinet Wintermute - Hade svinsvårt att hitta en skiva att köpa för ett presentkort idag

Krille

Super Moderator
"venska FRA sysslar ju nästan uteslutande med internrekrytering enligt vad jag hört."

FRA annonserade två platser, tämligen höga, i Computer Sweden under veckan. Även där krävdes svenskt medborgarskap och sedvanlig bakgrundskontroll.

seinet

Swashbuckler
Men det sysslar _nästan_ uteslutande med internrekrytering :gremwink:

Well... 'nuff said the pig.

På tal om Q, är John Clease bra i den rollen i de nya bond-filmerna?

/Seinet Wintermute - Är lagom seg idag

Ulfgeir

Swashbuckler
När jag tittade runt om en del av jobben på siten verkade det som om minimikraven var följande:

Engelsk medborgare
Engelska föräldrar
Bott i Storbrittanien minst 10 år.

Osäker om man skulle uppfylla alla kriterierna eller om det var antingen eller. Håller med Krille om att det nog lär vara en del kriterier till... :gremfrown: Och skulle man komma som utlänning där så lär man ju bli fett kontrollerad om de ens bryr sig om att behandla en eventuell ansökan.

Ja, jag vet att det skall råda fri rörlighet på arbetskraft inom EU. Nej, jag orkar inte gå ner till förrådet i källaren och leta reda på mina böcker om EU-rätt för att försöka hitta eventuella pragrafer som beskär denna rörlighet. (ja, jag har läst 40 poäng juridik, varav 10 poäng eu-rätt*)

/Ulfgeir

*bland annat, men mina övriga 235 klarade högskolepoäng (exklusive juridik) är inte relevanta i sammanhanget.

Phelan

Hero
Innan grisen nöffat färdigt.. det är faktiskt inte helt ovanligt med jobbannonser på Platsbanken som är "säkerhetsklassade, och därför kräver svenskt medborgarskap" utan att det rör sig om alltför exotiska tjänster.

Mvh / Phelan

Johan K

Gammal & dryg
Ja, jag misstänkte väll at det är en ohemulskt massa kriterier för att få det jobbet... :gremtongue:
Men det skulel fortfarande var ruggit spännande att ha ett sdåanmt jobb,..

/ Johan K, som är sådär lagom nyvaken..

Big Marco

Läskig
Bott i Storbrittanien minst 10 år.
...
mina övriga 235 klarade högskolepoäng (exklusive juridik) är inte relevanta i sammanhanget

Nä, men de kanske vill att man iaf skall kunna stava till Storbritannien. ,-)

Ulfgeir

Swashbuckler
Hick....

Nä, men de kanske vill att man iaf skall kunna stava till Storbritannien. ,-)
Man skulle kunna tro det. Jag skyller eventuella felstavningar på effekterna som uppstår av drickande av massa alkohol. :gremtongue: Eller på att jag hängt för mycket på vissa forum där folk definitivt inte kan stava. =^_^=

/Ulfgeir