Nekromanti The Secret World - tidiga dungeons?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag spelar The Secret World. MMO't, ni vet. Det är free to play, så om ni gillar MMOs, skräckspel, spel med schysst story, pussel, zombies, nutid etc. så borde ni kolla in. Det har story och mystliknande pussel! SOm man kan skippa om man tycker sånt är tråkigt.

Men i alla fall.

Min aversion mot att ha med främlingar att göra i såna här spel har hindrat mig från att göra några 5-player dungeons. Det är lite trist. Så idag gav jag och en kompis oss på spelets första dungeon, Polaris alltså. Vi har typ level 7/8-gear med inslag av lvl10, varsin custom deck snarare än nån av de förbyggda. I storyn ska vi precis in i andra banan på andra delen av spelet, kanske man kan säga för att inte spoila.

Vi har alltså just fixat Scorched Desert i Egypten.

Nå; vi fick tokpisk. Egentligen bara av slutbossen; de innan klarade vi ganska bra på två. Som bäst fick vi ner slutbossen till typ 12%...

Så, vi söker efter 1-3 snubbar eller snubbinnor som känner för att dra lite dungeons med oss. Primärt Polaris, men även andra är av intresse. För Polaris räcker det om du har QL3-4 gear, eftersom det är vad dungeonen är byggd för. Senare dungeons har motsvarande högre krav.

Vi kommunicerar framför allt via Skype, men om vi blir flera kan jag sätta upp en Mumbleserver eller så kan vi köra Teamspeak eller nåt annat som känns bra. Om du inte vill prata med oss kan du vara med ändå =)

krank

Cybot said:
På vilken server?
Ska inte spela nån roll iom att allt egentligen är samma server, så man kan mötas ändå. Men vi kör på Arcadia.

Cybot

Mest spelbar
Tja. Någon kväll ska nog fungera.

Jag har två karaktärer på Secret world, Coldrage och Hauntercall.
Coldrage är tank (blade/chaos primärt) medans Hauntercall kan hela eller dps:a (blood, fist, pistols).
Jag har inte så jättemycket dungeonvana, men jag har kört Polaris, Hell Raised och Darkness War ett par gånger.

krank

Cybot said:
Tja. Någon kväll ska nog fungera.

Jag har två karaktärer på Secret world, Coldrage och Hauntercall.
Coldrage är tank (blade/chaos primärt) medans Hauntercall kan hela eller dps:a (blood, fist, pistols).
Jag har inte så jättemycket dungeonvana, men jag har kört Polaris, Hell Raised och Darkness War ett par gånger.
Då har du mycket mer än vad vi har...

Här är vi:
http://chronicle.thesecretworld.com/cabal/Null%20State

Jag är MsInformation, Tamwood är den andre spelaren. Jag brukar tank/dps:a medan Tamwood framför allt helar men också kör avstånd/rifles. Tidigare körde Tamwood också en del närstrid via svärd, men bytte nyligen till nästan totalt helningsfokus.

Vi tror att mer dps/tank vore najs, men vi har som sagt också rätt lite vana att köra något som faktiskt kräver skills =)

Har du tid ikväll eller imorgon kväll, tror du? På lördag är det ju Dancon, på söndag kan det också bli spel.

Enligt vad jag hittat borde det funka att ha icke-videokonferens via Skype utan att betala; har du Skype? Skicka ditt nick till mig via PM isf...

krank

Cassius said:
Jag har en helare/Dps lvl 10 prylar (blått gear typ) som har kört igenom nästan hela spelet.

Har inte spelat på flera månader, men ifall ni behöver hjälp med något kan jag komma in.

http://chronicle.thesecretworld.com/character/Bozzehound
Coolt! Vi tänkte testa Polaris ikväll, sen får vi se hur det går. Efterföljande dungeons verkar asjobbiga, så där väntar vi nog lite tills vi har "fullt gäng".

krank

Spider Jerusalem said:
Jag skulle kunna tänka mig att börja spela det igen med er.
Coolt! Du har spelat tidigare, alltså? Hur mycket? Kört dungeon missions?

Till vardags spelar vi med fokus på att göra så mycket som möjligt. njuta av stories, ta den tid det tar att fixa side missions, etc. Vi tar oss igenom spelet i lugn takt och har inte bråttom till endgame. Du är välkommen att hänga på när du vill, om den spelstilen passar dig och du inte känner att det blir för drygt att spela om grejer du redan kört...

Dungeon missions är såklart en annan sak. Men väldigt gött om du vill vara med där! För då kan vi åtminstone teoretiskt sett få ihop en grupp på fem.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
krank said:
Spider Jerusalem said:
Jag skulle kunna tänka mig att börja spela det igen med er.
Coolt! Du har spelat tidigare, alltså? Hur mycket? Kört dungeon missions?

Till vardags spelar vi med fokus på att göra så mycket som möjligt. njuta av stories, ta den tid det tar att fixa side missions, etc. Vi tar oss igenom spelet i lugn takt och har inte bråttom till endgame. Du är välkommen att hänga på när du vill, om den spelstilen passar dig och du inte känner att det blir för drygt att spela om grejer du redan kört...

Dungeon missions är såklart en annan sak. Men väldigt gött om du vill vara med där! För då kan vi åtminstone teoretiskt sett få ihop en grupp på fem.
Jag spelade det när det kom, minns inte hur långt jag kom men det var inte långt då jag tröttnade för jag spelade själv.
Jag har kört lite dungeon missions.

Jag kör gärna i lugn takt... en av anledningarna jag tröttnade på GW2 var för att alla sprang iväg i level när jag ville ta det lungt och göra side quests och se på storyn.

krank

Spider Jerusalem said:
Jag spelade det när det kom, minns inte hur långt jag kom men det var inte långt då jag tröttnade för jag spelade själv.
Jag har kört lite dungeon missions.

Jag kör gärna i lugn takt... en av anledningarna jag tröttnade på GW2 var för att alla sprang iväg i level när jag ville ta det lungt och göra side quests och se på storyn.
Känner du för att fortsätta med samma gubbe, eller vill du börja om? Jag hänger gärna på lite questande från början också; AP är ju trots allt AP och jag vill ha Romero-achievementen =)

Sen får vi väl se; det är alltid klurigt att försöka schemalägga saker för mig. Hittills när vi bara varit två så har det varit praktiskt att bara kolla via facebook om den andra är online. Kör man på tre blir det lite klurigare.

krank

Igår körde vi Polaris, och jisses vad det gick undan! Det märktes att Cybor är en helt annan sorts spelare än oss slashasar. Varken jag eller han jag vanligen spelar med är såna att vi sitter och gör efterforskningar och lär oss en massa saker om olika builds och optar... Vi mest spelar på och hoppas det blir bra. Med Cybor kunde vi "up our game" ordentligt, vilket funkade finfint och storbossen vi hade problem med fick så mycket pisk att hans barnbarn kommer att födas som loot och XP.