Nekromanti The Sims blir film!

Nightowl

Champion
Efersom, ni vet, alla bra historier man kan filmatisera har tagit slut, och mänskligheten förlorat förmågan att få nya idéer som kan bli film direkt sedan 2003.

"'The SIMS has done an interactive version of an old story, which is what it's like to have infinite power and how do you deal with it," said Humble. "Given that that's an old story, you can imagine how easily that would translate to traditional story telling."

Mera här.

Erik

Dewil

Skrivbordsgeneral
Vafan, det blir ju "MTV:s The Real World: The Movie".

Är inte genren dokusåpafilmer redan konstaterad som en både konstnärlig och kommersiell återvändsgränd?

Dewil, väntar på MS Röj-filmen

Big Marco

Läskig
Tillåt mig citera min SIMS-spelande flickvän: "Oj, vad kul! Den måste jag se!"

...

(jag undrar om de kommer att prata Simlish i filmen?)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Pff - om det skulle hända nåt så skulle de kanske slängt in alla vårs favorit Uwe Boll som regissör så hade nog något oväntat hänt.....
Jag har fortfarande skissen kvar på ett filmprojekt jag vill att Uwe ska ta sig an. En filmatisering av "I väntan på godout", fast den ska heta "Godout - väntan är över. Nu börjar helvetet", och är en rejäl actionfilm som i princip börjar med att en tågstation attackeras av ett gäng kommunistiska ninjas som Godout stoppar genom att köra in en lastbil genom väggen på...

Arfert

Facit
nitpickar lite;
Om du syftar på Becketts pjäs heter den
I väntan på Godot

Godout? Har jag missat nåt?