Nekromanti The Superior Spider-Man

God45

#PrayersForBahakan
Ni har hört om twisten om ni läser det här. Så inga spoiler tags i den här tråden, spoilers överallt.

Jag har nu hunnit läsa första numret av the superior spider-man. Det var en grymt bra serietidning :gremsmile:

Spider-man har sugit sedan one more day fiaskot. Att gå tillbaks till gnälliga tonårs Peter Parker hade varit ill nog men att ge honom den gnällande tonårs personligheten fast han är 30+ var bara patetiskt. Jag har inte ens kunnat läsa serierna eftersom de var så dåliga. Under tiden har dock både Venom och Scarlett spider serierna varit grymt bra. Vad har de serierna gemensamt? Före detta skurk i huvudrollen/i symbios med huvudrollen.

Så Otto Octavius som spider-man är helt rätt väg att gå med det här. Sure, vi vet allihop att Peter Parker kommer komma tillbaks igen men då har de kanske lyckats fixa Peter igen. Tills dess har vi en badass och faktiskt Superior Spider-man :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell
Jag har inte läst än, men det är mest för att spider-man ligger typ lägst i prio av alla DC/Marvel-serier jag ens har något uns intresse i.

Smyger han med att han är den han är?
Tar de upp att han faktiskt våldtar MJ?
Och varför spöar han skurkar?

Äventyr

Världsbyggare
Han har Peters minnen också, så han är väl inte enbart dålig. Jag har dock inte läst Superior, så jag vet inte om de tar upp frågan om MJ.

chrull

Stockholm Kartell
Hur skulle Peters minnen påverka honom till att bli god dock?

Det här kanske är en av bitarna man inte ska fundera så mycket på...

God45

#PrayersForBahakan
chrull said:
Jag har inte läst än, men det är mest för att spider-man ligger typ lägst i prio av alla DC/Marvel-serier jag ens har något uns intresse i.

Han döljer att han är Otto och alla tror han är Peter Parker. Faktiskt tycker han att eftersom han har Peters minnen så ÄR han Peter Parker.

Han spöar skurkar eftersom att få se Peters minen fick honom att innse att han hade haft fel hela sitt vxna liv. Men han tyckte också att Peter var oeffektiv med hur han var spindel-manen. Så han försöker vara en bättre spindel-man än Peter var och bättre person än Otto var.

Förutom att han är lite av ett svin mot henne tar de inte upp dina funderinar kring MJ. Men grejen är ju att han har Peters minen och därför är Peter Parker vilket gör att han inte våldtar henne.

Men ärligt talat? Även om man annser att det är våldtäckt, so what? Otto Octavius är en badguy som försöker vara en hjälte. Det är inte som om han är ett perfekt exempel av hur man sak betee sig. Det är att han är ganska mörk och omoralisk som gör honom intressant.

Äventyr

Världsbyggare
Hur skulle Peters minnen påverka honom till att bli god dock?
Ja, vi är väl summan av våra upplevelser och erfarenheter så det är inte så långsökt ändå.

chrull

Stockholm Kartell
God45 said:
chrull said:

Han döljer att han är Otto och alla tror han är Peter Parker. Faktiskt tycker han att eftersom han har Peters minnen så ÄR han Peter Parker.
Det där förklarade en hel del. De bilder jag sett verkade tyda på att han var 100% Otto i Peters kropp.