Nekromanti The Vault of Larin Kerr - Necromancer Games

G

Guest

Guest
Jag fick mitt beställda ex av VoLL i fredags och har njutit av att läsa det i helgen. Jag vill tacka den/dem av er som rekommenderade äventyret. Det är ett förstklassigt kampanjäventyr med underbara miljöer och NPCs!

Jag vill också passa på att instämma i rekommendationen till er andra som ännu inte köpt det! Jag är väldigt förtjust i produkt-supporten på necromancergames.com där man kan ladda ner "player handouts", spelarkartor och ditt&datt som höjer stämningen.

Det är just den här typen av äventyr som jag tycker Wizards har missat att göra de senaste åren. Men med Necromancer Games tillgängliga så behövs det inte!

Om någon känner till fler äventyr i den här tappningen, så skulle jag bli glad för fler tips!

Hunk

Hero
En eventuell rekommendation i samma stil...

...är "The Lost City of Barakus" som också är utgiven av Necromancer Games. Skall påminna om Larrin Karr, eftersom det också är en storydriven "Mini Campaign Setting". Är dock hårdinbunden och betydligt tjockare. Den har fått mycket bra recensioner och fick dessutom en ENie för bästa äventyr 2004. Dock äger jag inte själv äventyret och jag tror inte att någon svensk spelbutik har det heller, eftersom det distribueras av Troll Lord games och inte, som de flesta av NG:s produkter, av White Wolf . Hittade det dock i lager hos Infinity Games i Storbritannien, så jag får väl se till att beställa det därifrån efter min nästa lön.

Den har inte lika mycket product support som VoLK (bara scannade kartor), men det kanske inte behövs eftersom äventyret är betydligt längre.

Hunk

Hero
Ytterligare en rekommendation...

...kan vara Caverns of Thracia som också kommer från Necromancer Games och är en uppdatering till 3.5e av ett klassiskt Judges Guildäventyr. Jag köpte det i fredags och har bläddrat igenom det i helgen och tycker att det verkar mycket bra. Det är 128 sidor långt, vilket verkar vara rätt storlek för dig som verkar gilla långa äventyr i klassisk stil. En nackdel (för dig) med äventyret är dock att den utspelar sig i ruinerna efter två fallna civilisationer, vars historia kanske inte passar exakt med Forgotten Realms historieskrivning. De inblandade gudarna är inte heller FG-anpassade, men det brukar ju inte vara ett så stort problem att korrigera själv.

G

Guest

Guest
Re: Ytterligare en rekommendation...

Det ska nog gå att klämma in i FR. Jag är van sen tidigare! Men helt klart är NG jäkligt duktiga på just äventyr. Tack igen!

Hunk

Hero
Re: Ytterligare en rekommendation...

Det ska nog gå att klämma in i FR.
Det mesta går ju att klämma in i en såpass generisk fantasyvärld som FR. Bara man hittar ett övergivet träskområde någonstans är det en perfekt plats för det forna Thracia. Eftersom det är en civilisation från svunna tider gör det ju heller inte så mycket att gudar och övrigt stil inte stämmer helt överens med resten av Faerun. Dessutom kan man ju alltid hoppa över historiedelen i äventyret - det är ju trots allt the dungeon man främst är ute efter!

Zawoud

Veteran
Förutom Lost City of Barakus som jag redan har rekommenderat kan jag tala varmt för Aberrations och Trouble at Durbenford. Båda påminner lite om Vault of Larin Karr men med en betydligt mörkare stämning. De är kanske en aning mer linjära, men liksom VoLK så utgörs de av en mix av platser och intrigtrådar som till slut mynnar ut i en maffig slutuppgörelse. Samma sak gäller förresten för Grey Citadel, fast det är mer av ett stadsäventyr.

Ser fram emot att förhoppningsvis få utsätta mina spelare för alla fem. :gremelak:

Hunk

Hero
Förutom Lost City of Barakus som jag redan har rekommenderat kan jag tala varmt för Aberrations och Trouble at Durbenford. Båda påminner lite om Vault of Larin Karr men med en betydligt mörkare stämning. De är kanske en aning mer linjära, men liksom VoLK så utgörs de av en mix av platser och intrigtrådar som till slut mynnar ut i en maffig slutuppgörelse. Samma sak gäller förresten för Grey Citadel, fast det är mer av ett stadsäventyr.
Alltid kul med fler Necromancerfans! Har länge funderat på att införskaffa Grey Citadel, men det har aldrig blivit av, och dessutom har jag rätt gott om gamla stadsbeskrivningar från tidigare D&D-utgåvor... Det kanske dock är dags att beställa den snart, eftersom den knappast lär bli lättare att få tag på. Varifrån köper du dina NG-/Troll Lordprylar - finns det någon svensk butik som har dem i lager eller har du något förslag på bra webshop?

Zawoud

Veteran
SF-bokhandeln har en del av deras grejer i lager och där har jag köpt ett och annat, men på sista tiden har jag börjat beställa över nätet.

Är det du som är gaishunk alltså?