Nekromanti The World Serpent Inn

Quan'talis

Swashbuckler
Det kan ju hända att alla andra sett det här ren, men jag skriver i alla fall:

På wizards hemsida finns en web enhancement till manual of the planes

http://www.wizards.com/dnd/article.asp?x=dnd/we/we20010921a Jag har inte hunnit titta så noga på det än (har inte köpt manual of the planes än heller), men det verkar som om det handlar om The World Serpent Inn, något slags plane med förbindelser till alla andra och där folk från alla planes kan samlas utan att riskera att bli angripna av demoner eller bara råka avlida av den giftiga atmosfären. Rätt trevligt för all del, men är det inte ungefär samma idé som Sigil i planescape-settingen? Betyder det här att planescape är helt och hållet lagt på hyllan? Och påminner det inte lite väl mycket om det där stället i första Serpentwar-boken?

"A voice of chaos in a reasonable world"
www.senileape.cx

DanielSchenström

Swashbuckler
The World Serpent Inn dök upp först i OP1 Tales of the Outer Planes 1988 (AD&D-äventyr) så det ersätter inte sigil men är bara ytterligare ett bevis på hur mycket 3e blickar bak på första utgåvan av AD&D.

Daniel "Warduke" Schenström

SK LOKE 15 ÅR. LOKES LUNTA 10 ÅR.

chrull

Stockholm Kartell
MODRONER!!!
Det finns modroner med!

Jaaaa.. Jag fattar inte hur de kunde ta bort dem. de ÄR Mechanus. utan dem inget mechanus.. utan mechanus ingen ordning.. utan ordning : BARA KAOS. utan ordning: inga baatezu.

okej.. jag är iaf glad över att de tar tilbaka dem.. nu ska jag läsa om dem och kolla om jag fortsätter vara glad eller om jag blir arg ..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

Staffan

Myrmidon
Tja, om du tittar lite närmare på PDF-filen med modronerna så ser du att den är 18 sidor lång. De tyckte väl inte att modronerna var värda 18 sidor i MotP.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

chrull

Stockholm Kartell
men 14 (typ) av de sidorna innehöll ju bara värden för varje modron typ. det hade kunnats korta ner till 4 sidor.

WOTC tyckte inte modronerna var tillräckligt intressanta för att ha kvar faktiskt..

Som tur var finns det web enchantments.. :D

Bara jag som har köpt MotP eller?

Staffan

Myrmidon
Jag ska nog köpa MotP så småningom, typ nästa månad, men har inte köpt den än.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Närå, jag har den också ...

Jag gillar MotP stenhårt. Den är välskriven och gör ett otroligt invecklat ämne förhållandevis lättillgängligt.

Jag har redan ideér för ett halvdussin demiplanes till min spelvärld.

/Dante

Quan'talis

Swashbuckler
Jag ska köpa den snart. Ska bara betala hyran först.

"Människan har två njurar men bara en hjärna"

chrull

Stockholm Kartell
Re: Närå, jag har den också ...

Jo.. den lyckas helt klart förklara mycket som var svårt att fatta i planescape bättre..

chrull