Nekromanti This is Sci-fi! alt. titel "Pax förstör Pulp"

!Paxen

Swashbuckler
Efter hela 5 min kom jag på att det är en sak som This is Pulp! saknar: ett Sci-fi hack.

Så, i ett försök att göra min sci-fi tolkning av TIP! så lägger jag upp det jag har kommit med än så länge.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>Rollpersonerna är..

2. på en station 2. under en stad
3. i en bar 3. i ett asteroidfält
4. på en militärbas 4. på en isplanet
5. i en rymdhangar 5. på månen
6. i en fabrik 6. för att ta ett föremål
7. på en gruva 7. över en stad
8. på en skepp 8. för att genomföra ett byte
9. på en konsert 9. och på jakt efter en person
10. på en arena 10. letandes efter ett föremål
11. i ett tempel 11. överraskade av ett meteoritnedslag
12. på en krigsplats 12. i ett totalt mörker

...när plötsligt....

2. ett rymdskepp kraschar som ägs av
3. alla blir elektrifierade
4. det upp ur marken kommer
5. det uppstår ett gisslandrama skapat av
6. stället blir attackerat av
7. ett föremål blir stulet
8.rollspersonerna blir angripna av
9. det stormar in
10. en bomb exploderar och rollpersonerna ser
11. ett ljus uppenbarar sig i mitten som skapats av
12. en tryckvåg från

2. soldater
3. företaget
4. pirater
5. rymdvarelser
6. federationen
7. robotar
8. monster
9. rymdvampyrer
10. Genmanipulerade människor
11. Androider
12.

</pre></div></div>

En del ändringar har gjorts för att passa i en sci-fi setting bättre, dock så äringet spikat än. Behöver tips och förslag om vad som behöver ändras, och som ni ser så fattas det en del.

Mer kommer senare.

Mukwa

Swashbuckler
Jämför: "för att genomföra ett byte" med "under en stad". Det ena förklarar vad RP ska göra och kommer ge grejer att spinna vidare på, det andra kommer bara identifiera vilken plats det rör sig om. Jag föreslår att du skriver om alla så att de liknar det första exemplet.

Jag diggar ditt hack och skulle gärna pröva This is Pulp till Sci-Fi-miljö!

!Paxen

Swashbuckler
Mukwa said:
Jämför: "för att genomföra ett byte" med "under en stad". Det ena förklarar vad RP ska göra och kommer ge grejer att spinna vidare på, det andra kommer bara identifiera vilken plats det rör sig om. Jag föreslår att du skriver om alla så att de liknar det första exemplet.

Jag diggar ditt hack och skulle gärna pröva This is Pulp till Sci-Fi-miljö!
Ska försökajobba med det. Jag skrev listan lite snabbt, bara för att ge en början.

Tack!

Rickard

Urverk speldesign
Coolt. Får testa det där någon gång.

Det jag bör poängtera är att tabellen har ändrats något för att få in spelledarfrågorna något mer OCH för att tydligare skapa ett mål. Om inte ett mål finns i This Is Pulp (läs: något rollspel) så finns det klara tendenser till att spelomgången blir platt.

/Han som nu ser det braiga i att starta nya trådar istället för att fortsätta skriva uppdateringar i en och samma tråd

!Paxen

Swashbuckler
Han said:
Coolt. Får testa det där någon gång.

Det jag bör poängtera är att tabellen har ändrats något för att få in spelledarfrågorna något mer OCH för att tydligare skapa ett mål. Om inte ett mål finns i This Is Pulp (läs: något rollspel) så finns det klara tendenser till att spelomgången blir platt.

/Han som nu ser det braiga i att starta nya trådar istället för att fortsätta skriva uppdateringar i en och samma tråd
Jo, jag märkte att det hade förändrats (vafan, det var väl förändrats senast jag var med också?) men just då orkade jag inte bry mig. Imorgon är en ny dag, och fortsatta förändringar ska ske!