Nekromanti Tid över i sommar? varför inte rollspela!

frulling

Veteran
Hej
jag ser ut att ha över en hel del tid i sommar mellan aktiviteter och resor. Detta är ju då såklart tid man gärna vill använda åt sin favorit hobby rollspel. Med teknikens intåg har kraven om plats och tidigare vänskap minskat och jag söker nu lite folk.(då man spelar via roll20)
Jag söker dig som främst har tid i sommar och två är sugen på spel. Jag kan gärna vara spelledare och kan tänka mig en uppsjö av system(dnd, pathfinder, mutant, eon, Saga, järn, shadowrun) och plots. Tanken är inte att det ska var allt för ambitiöst utan ganska improviserat och spel fokuserat(istället för prep)
känner man att man ha tid över? skriv här!
Har man några önskemål/preferenser? skriv här!
Oavsett ha en bra sommar(aka spel fylld) vilket jag planerar

Stibbins

Veteran
Jag är gärna med och spelar! Det verkar vara stört omöjligt att få ihop en fysisk grupp bland de jag tidigare spelat med. Är öppen för att spela det mesta och kan kanske också jag tänka mig att spelleda men då blir det antingen min favorit Apocalypse World eller Burning Wheel som jag är ganska nyfiken på. :)

frulling

Veteran
Roligt att höra, har du testat roll20 och om du spelar, vad låter mest intressant?

Stibbins

Veteran
Japp, har använt roll20 tidigare. System spelar mindre roll för min del, det mest intressanta är övergripande setting, plot och karaktärer. Jag är väldigt flexibel så jag kan lämna sådana önskemål till övriga spelare :D