Det hela beror väl på hur seriösa spelare man har?
Jag menar, om spelarna nu har lust, så kan man sätta sig ned och plugga in de olika glasen och de olika vakterna. Men alla tycker inte att det är roligt, därför tycker jag att man lika gärna kan använda den vanliga klockan, mest för att undvika förvirring. Visserligen håller jag med om att 90% av världen räknar morgon, förmiddag, middag, eftermiddag, kväll och natt. Andra tider är inte så viktiga, men för rollpersoner kan det vara helt oerhört vktigt att veta. Därför är det lättast att inte förivra sig i de alltför vardagliga sakerna och låta rollpersonerna veta på ett ungefär vad klockan är hela tiden. Till exempel att klockan nog är mellan tre och fyra, det kommer antagligen inte få några oerhörda konsekvenser för äventyret i alla fall. Dessutom misstänker jag att det nog blir mer spelglädje om de inte missar den så oerhört viktiga informationskällan på grund av att deras rollpersoner inte vet exakt vilken tid på dagen/natten det är.
Realism får aldrig komma i vägen för spelglädje.
"Folk som tar mig på allvar borde spärras in."