Nekromanti Tidskänsla

Angmar

Veteran
Jag har funderat, att om en grupp äventyrare vill ta sig till en speciell plats i Trudvang, en svåråtkomlig och långväga belägen plats, hur ska man då beskriva färden för dem? Om man vill att det ska ta 3 månader i spelvärlden kan man ju inte sitta och berätta i tre månader för att få den rätta tidskänslan som spelledare. Man kan ju alltid se färden till målet som en kampanj och låta spelargruppen göra äventyr under tiden som de är på väg till platsen. Är det någon som har bättre idéer för hur man kan beskriva en tre månaders färd?
---------------------------------------------------------------------------------------
/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/frank.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/dragon.gif

kangolen

Veteran
Jag brukar göra så att jag beskriver färden i stora drag inlusive matraster. Det hela brukar mest bli platsbeskrivningar, men det får man ta. En resa behöver inte vara skiiitkul anser jag. Rör det sig om RIKTIGT långa resor brukar jag efter en eller två dar säga typ, "dagarna rullar vidare i lugn takt, efter tre dagar av bara regn och slask blir ni äntligen glada över att se solen igen". Nu var det inte världens bästa exempel, men jag tror att du fattar vad jag menar. Kör i det stora hela bara, men tapa för den sakens skul inte reskänslan! Det SKA ta tid. /images/icons/devil.gifDet SKA vara jobbigt. /images/icons/devil.gifResor ÄR nämligen jobbiga. /images/icons/devil.gif/images/icons/thinks.gif/images/icons/devil.gifDet är i alla fall min syn på saken.

Rickard

Urverk speldesign
Se...

...den här tråden som skrevs för ett tag sedan.

/[color:448800]Han</font color=448800> som tycker det är synd att inte fler svarade på den tråden