Nekromanti Tidslinje?

Lucidor

Veteran
Hej!

Satt just och funderade lite på en omgång Neotech med ett gäng spelare som inte är så insatta i Neotech. Nu inte sagt att jag är så otroligt inkörd heller, det var länge sen jag spelade.

I alla fall: Jag kom på att jag förut printat ut en tidslinje med sånt som hänt för varje år från 2000 till 2059 - OK, vissa saker kommer ju av naturen att vara lite fel, men det vore ändå roligt om jag kunde skicka den länken till dem, som introduktion.

Är det nån som vet var man kan få tag i den? www.neogames.se hade ingen sån länk.

Mvh,
Johan

Magnus L

Hero
Jag håller med om att din ide är bra, det vore ett bra sätt att få in dom lite i världen.

Dock tror jag att den är borttagen , antagligen pga att samma text publicerades i Neotech Ultra.

Men då den redan är spridd så borde nån ha den i pdf, vill minnas att det var pdf man kunde ladda ner från Neos hemsida.

Lucidor

Veteran
Tack! Nu kan jag skicka den till mina hugade spelare, så att de får lite kolla på världen. Tänkte även ta och skriva en liten egen introduktion, så att de vet lite hur jag tänker lägga upp världen.

En idé jag fick när jag läser igenom stridssystemet och skadereglerna är att kanske låta varje spelare ha en reservkaraktär - utifall att. :gremgrin:

ripperdoc

Myrmidon
Re: Tidslinje? Har bifogat Tidslinjen!

Notera dock att vissa ändringar gjorts till den tidslinje som finns med i Ultra (om jag inte är helt ute och cyklar).

/RD

ripperdoc

Myrmidon
Nej, det är det däremot inte. Jag tror det rör sig om att ett par nya händelser har lagts till i Ultra, och några har korrigerats.

/RD

ChoedanKal

Veteran
Om jag inte minns helt fel sträckte sig den gamla bara till år 2051. Ultra-versionen har alltså ytterligare 8 års hisoria.

Vill också tillägga att Ultra är en av de bättre Neotech-modulerna hag har köpt, och jag rekomenderar den varmt!