Nekromanti Tienne Morhaim

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Tienne Morhaim
En rollpersonsbakgrund för en léaramalvisk flickas sista dagar i sin hemby skildras i novellform av Ola "Ymir" Jentzsch.
Solen steg upp bakom bergen i öster och spred sitt varma ljus över dalen i nordvästra Alarinn. Tienne Morhaim siòl Rudani, en alvflicka av léarams stam, gick med sänkt huvud och något stapplande gång ned mot älven som rann genom dalen, strax nedanför den bergssluttning på vilket byn låg. Byn Tarnacs befolkning hade vaknat för ett bra tag sedan och det rådde redan en hel del ak... (29219 fler tecken)

Gå till artikeln

Ymir

Liten kantbaron
Vuj, vuj...det känns som en evighet sedan jag skrev det där. Det är en rollpersonsbakgrund, egentligen, lite av en efterkonstruktion, men ändock...

Tienne var den rollperson jag spelade längst, i en solokampanj som varade i åratal. 'Vad som hände sedan' var inte så lite, direkt...det skulle ta massor av tid att besvara. Men jag har skrivit en hel del om det på forumet...sök på 'Tienne', vetja, så kommer du säkert att hitta en hel del. Har du frågor utöver det får du gärna besöka mig på IRC eller ICQ, jag brukar vara mer pratglad i realtid :gremsmirk:

Glad att du uppskattade min berättelse, förresten.

- Ymir, bugar

Dimfrost

Special Circumstances
Jag funderade på att svara med "hon råkade illa ut, blev torterad ett par gånger, hade en massa olyckliga och komplicerade kärleksförhållanden samtidigt som det låg en episk historia i bakgrunden" som en ren chansning, för det känns som om det var ganska stor chans att det skulle stämma. :gremsmile: Men en intressant och välskriven text var det ju.

/Dimfrost

Johan K

Gammal & dryg
Brrrr...

UjUj !!
Den här novellen var ju lite ruggig ju !! Man levde ju verkligen in sig i det hela & kände de olika karaktärernas känslor...

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag har läst det här förut min Gode Ymir och jag tycker fortfarande storyn/bakgrunden är oerhört bra. Grym, elak och djävlig förvisso, men bra. Lite finslipande av språket kanske behövs, men vilken författare behöver inte finslipa sin historia?

Jag efterlyser fortfarande att du skriver ner resten av det upplevda. Jag vet att hon upplevt mycket det stackars flickebarnet men jag tror det kan bli i klass med Paksenarrion och kanske kan vara något att ge ut i slutänden. :gremsmile: Och jag vill ju veta vad som hände sedan. :gremsmile: