Nekromanti Tigerns Kejsardöme

Nightowl

Champion
Den tidigare omnämnda Zagrosia-texten finns nu uppe på Rävspels hemsida. De som känner för att besöka den mystiska Fjärran Nordöstern bör ladda ned och läsa. Eller, som det offentliga budskapet lyder:

<pre>Vi har nu lagt ut en 13-sidig PDF (med illustrationer) om imperiet
Zagrosia på http://www.rollspel.com.

Texten är skriven av Anders Blixt och Erik Sieurin med bidrag från Kim Fallenius.

Anders Blixt
</pre>

Illustrationerna är, som alltid, coola.

Bon appetit./images/icons/grin.gif

Nightowl

Rising

Vila i frid
Mmm, godis...

Skrattade gott åt Zakiernas motsvarighet till hip hopens battlande; "kavááli", där en man och en kvinna sjunger mot varandra inför övriga gäster som korar den vitsigaste och bitskaste som vinnare. Bäst att jag börjar öva på mina rim innan mina spelare börjar utmana zakiska aristokrater till höger och vänster. Få se nu, hrrm hrrm:

"Pojke lilla, du får mig förlåta//
din uppväxt är för mig en olösbar gåta//
Vad hände när mor din bar dig i magen?//
Var hon dragen/ständigt berusad, utslagen?//
Hade morbror din rullat med'na i hagen?//
Var det den årliga "föd stinkande-barn-dagen"?//

Nejnej, jag behöver öva mer på det där... Ska bli kul att se vad mina spelare kommer fram till...

I övrigt var det en väntad blandning av sån't som man förväntade sig (dodjaberna har lömska giftblandare, polyetism och tror på reinkarnation, till exempel) och små utropstecken här och där som kittlar min fantasi (zakiernas syn på homosexualitet och hur detta yttrar sig, de zakiska aristokraternas förkärlek till flaskan m.m.)

De mystiska "pirerna" verkar kunna vara rätt skrämmande också. "Panterns sätt" var kanske inte det mest genomtänkta namnet på en kamouflerande besvärjelse, dock... Jag ändrar nog det till "pantersteg", "spårlös som vinden", "skuggkattens stråk" eller något annat som låter mindre stelt och objektivt.

Nå, det var trevlig läsning och jag ser fram emot att få styra mina spelare in i denna, för dem, okända delen av världen.

Ska bara se till att ingen av dem kommer kunna bräcka mig på den där poesikampen först ;^)

/Rising