När det gäller lönmördare föreslår jag att du använder ett litet vapen som är lätt att dölja samt tittar på kappitlet gifter. Vist är gifter dyrt och svårt att få tag på, men jag betalar hällre med silver än med blod.
Att använda en stor båge är.... mesigt. Kan du inte smyga dig på ditt offer kan du inte kalla dig lönnmördare. Men vid de tillfällen då man helt enkelt inte kan komma nära sitt offer föreslår jag den cirfaliska hornbågen. Hela 10 cm mindre än den vanliga hornbågen (dvs 65 cm) och med samma böjvänlighet som en aggresiv boa kan du med tålamod och envishet dölja den under din klädnad i form av ett skärp. Dock föreslår jag en hygglig kunskap om förklädnad (ca 14, vilket du endå borde ha som lönnmördare) och gömma för att dölja den väl och du bör inte försöka dig på några akrobatiska konster.
Ett annat bra vapen för lönnmord är det tunga armborstet. Det kostar, tar tid att ladda om samt är svårt att dölja under frakt (nej, du kan inte montera ner det) men om du lyckas behöver du bara ett skott på offret. Skulle han överleva skulle jag fly landet om jag var du, ty då är han en demon eller magiker. Kom även ihåg att du kan sikta i en runda för att få Ob1T6 lättare att träffa.
Jag måste varna för att bära runt på alvbågar. Alver värkar ha en kuslig förmåga att lukta sig till alv-vapen utan alviska ägare och kommer de på dig kommer du få väldiga problem, även om du ärligen har köppt det av en påvärkad alv.
När det gäller lönnmördare i gruppen... mitt förslag är att du pratar dig samman med din SL. Kanske har du blivit hyrd av någon ärkefiende (eller så är någon av de andra spelarna väldigt lik ditt tilltänkta offer) att mörda en av spelarna. Nu försöker du näsla dig in i gruppen för att komma honom inpå livet. Kanske kommer under era äventyr ett tillfälle att ta hand om ditt offer när inga andra är närvarande. Kanske kommer du inte kunna utföra illdådet när du väl får tillfälle pga att du blir kompis/kär i offret.
Samt om jag fick ändra om dina statt skulle jag placera:
Sty 10
Tål 11
Rör 18
Per 17
Psy 13
Vil 12
Bil 9
Syn 15
Hör 18
Personligheten är viktigare än synen för en lönnmördare, även om båda är viktiga.
Heter det lönnmördare? Eller är det lönmördare då han mördar för silver? Eller en lönn-mördare, skogstrollens fiende #1? Kanske lön-mördare om han är ekonom?
Mvh Vätten