Inhandlade Eon boxen förettag sedan och nu undra jag vad man bör skaffa för tilläggs bok.
Bra val! /images/icons/grin.gif
Tänker först av allt skaffa spelledar skärmen, ett måste för varje seriös spelledare enligt mig.
Men vad mer?
Tyvärr är spelledarskärmen skriven för Eon 1, så en hel tredjedel av tabellerna 'spelledarsidan' upptas av de gamla skadetabellerna. Dessa kan te sig obegripliga för någon som bara har Eon 2. I Eon 2 baseras visserligen skadetabellerna på de från Eon 1, men de är mycket smidigare uppbyggda.
Dessutom kan det finnas andra felaktigheter om man försöker använda spelledarskärmen med Eon 2, men jag kan inte svara säkert på det utan att ha skärmen till hands.
Annars rekommenderar jag:
Mundana (Om Du inte vill skapa egna spelvärldar?)
Mystik & magi (Ett måste enligt mig!)
Alver - Förbannelsens folk (Helt underbar modul om alver)
Dvärgar - Stenens söner (Helt underbar modul om dvärgar)
Tiraker - Mörkrets döttrar (Helt underbar modul om tiraker)
Övriga intressanta kan vara:
Krigarens väg (För den som vill ha fler, lite mer detaljerade krigaryrken, och stridskonster. Fältslagsreglerna finns för dem som vill ha dem. De nya vapnen hurrar jag dock inte mycket för...)
Consaber (En trevlig landsmodul som är mycket mer ingående än 'Mundana')
Asharien & Soldarn (Ännu en trevlig landsmodul som är mycket mer ingående än 'Mundana')
Legender & hemligheter (En del av Mundanas hemligheter avslöjas, lika många nya tillkommer, och här finns en massa äventyrsuppslag)
...och så kan jag passa på att varna folk för 'Monster & varelser'. /images/icons/wink.gif
Okej, det finns folk som gillar modulen. Själv skulle jag gömma 90% av sidorna i någon mörk, mörk vrå... /images/icons/hairy.gif