Ja fast bara om magikern improviserar fritt, vilket kan gå riktigt på tok. I min spelgrupp kör vi med att om man improviserar fritt och lyckas med alstringen och besvärjelse slaget men misslyckas med teoretisk magi så händer någonting men inte vad som var avsett.
Jag råkade tex ge min Dvärga vän Gorion den Store päls över hela kroppen när jag försökte läka ett benbrott.
Men du kan ju alltid säga till spelaren att "är du villig att bli försökskanin eftersom ingen testat det innan?" Låt honom råka ut för allt möjligt och om han klagar så ska du säga åt honom att han gav sig in i det frivilligt. Gör så att musklerna drar ihop sig och klossa lemmar om han envisas. Sedan slutar de nog hitta på massa koboldfasoner.
det skulle ju isåfall vara en temporär besvärjelse om man vill fuska i armbrytning eller något sådant. den får max kastas en gång per dag och hjäler bara en minut.
något i den stilen
How do you prove that you exist? Maybe we don`t exist....
läs inlägget 'äcklish!'. där använder jag en färg som inte syns. den syns tillochmed mindre än din färg! ditt dotcombarn!! du märke väll inte ens det =OP
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
Det gjorde du inte alls. Jag satt brevid och fick berätta det för dig. Eftersom jag satt brevid smaffy när han skrev sitt inlägg. Annars skulle jag inte sett det.
Jag visste det innan Smaffy sa det till mig, jag undanhöll bara sanningen för honom. Och ja, färgen skall vara exakt d0d0d0, efter att ha kollat källan på forumets sida. Dot com.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.