Nekromanti till alla spelare

drsb

Veteran
snälla svar på frågan
i vilket värde har ni mest med era gubbar
och hur mycket har ni i den

smaffy

Hero
varför vill du veta?!

jag lägger för det mesta det högsta på PSY.. jag kan juh inte spela en rollperson som är dummare än mig! det är juh tråkigt! =O)

fast.. den sista rollpersonen hade nog.. kanske typ sisådär alltihop på SYN (!) och TÅL.. sen på RÖR, sen på STY.. etc. han är ett kötthuve enl. mig, men fortfarande kul att spela..

..variera dig! man ska juh inte göra samma rollperson om och om och om och om och om och om och om och om igen! lägg inte bara allt på STY varje gång, variera dig! (därför blir det juh lite svårt att svara på frågan din ocxå..)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Robban

Hero
jag är SL, men jag tror det högsta jag hade på nån gube var 21 i personlighet (bakgrundstabellerna kan vara roliga)... yrke? Gycklare...

Varför vill du veta?

/R

Krille

Super Moderator
"i vilket värde har ni mest med era gubbar
och hur mycket har ni i den"

Vilken grundegenskap som är högst varierar hejdlöst, och vilken färdighet som är högst varierar ännu mer. Högsta grundegenskapen brukar hamna på 15-18, medan högsta färdigheten kanske kan pressas upp i trakten 20 efter en kasse äventyrande.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Johan K

Gammal & dryg
För min del så sätter jag karaktäören framför allt ! Helt klart. Det är ju det som gör hela gubben, att låta den växa fram. Sen så är det andra roligt åxå, men inte hälften så kul som själva karaktären.
Vad sätter du främst då ?

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Koboldjägaren

Veteran
Typ alltid över 14 i STY, TÅL och PSY.
Eftersom jag ärcirefalisk vapenmästare så kan jag ju max ha 18 i ovan nämda grundegenskaper.
Anndra rollpersonen, heneaalven Hökvind, har 18 i SYN och HÖR. Hans högsta är RÖR (21)

Färdighetsvärden därremot kan ju bli lite högre. Cirefaliern har 19 i Manziriskt klingmästeri och 17 i rida medans pyttealven har 17 i Noloinbåge och 19 i Speja.

Egentligen är det viktigaste att ha kul då man spelar, inte vilka värden man har. Men man vill ju se gubben utvecklas. I våran äventyrar grupp har vi bestämt att vi inte får handla mer än 15 i en färdighet från början. Det gör det dessutom lättare att höja i efterhand och det är ju alltid kul att se sin rollperson utvecklas. Den som enbart spelar för att ha den bästa rollpersonen ( läs kobold) har ju missförstått allt.

Draugin

Warrior
Snacka om Boffervarning!

Det här börjar ju likna vissa Amerikanska AD&D forum på nätet där alla sitter och jämför värdena på sina karaktärer, hur bra magiska saker de har, vem som är hårdast, hur man ska placera värdena för att få den bästa karaktären och utelämnar den viktigaste biten: ROLLSPELANDET!!
Koboldjägaren: Jag hoppas du dräper dessa kobolder...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Riddar Asharak

Har något på 20 i rykte, 26 eller nåt tror jag... har fått ungefär hälften in-game, men började med en ganska maffig siffra ändå. Det översteg dock ej 18.

Började med 14 eller 15 i svärd, har nu 18 eller 19 tror jag.

Observera att detta inte är min karaktär, utan medspelaren... [color:red]Svantes</font color=red>!

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red> | <A HREF="http://home.bip.net/ananas" target="_new">http://home.bip.net/ananas</A>

Koboldjägaren

Veteran
Re: Danke Gut

Det är trevligt att du delar min mening om kobolderna. Det viktigaste är ju som sagt spelandet. Det enda läge då jag tycker det är viktigt med färdighetsvärden är då man får förbättringsslag. När man höjer ett värde då man spelat ett tag känns det ju som att rollpersonen har utvecklats och växer på något samman med den (OBS! jag tror inte jag är min rollperson, jag går inte ut och dödar folk men ändå).

En kobold förstör ju inte bara för sig själv utan även för resten av gruppen. Man vill ju inte att någon är jätte mycket bättre. Man skulle kunna säga: "En kobold kommer sällan ensam!"

Koboldjägaren

Veteran
Vad är ironiskt

Vad menar du? En vapenmästare måste väl kunna ha 15 i sin stridskonst från början. Mästare betyder ju faktiskt att man är väldigt bra på det man gör, eller? Slå upp det i ordlistan, om du kan... Sen har han inte över 12 i någon annan färdighet förutom de som står under stridskonsten. Vad brukar du handla i dina fördigheter? Lär mig ó store mästare!!! (Hoppas du tittat upp ordet "mästare" nu)

Ps. Det sista var ironiskt. Men det ordet hoppas jag du vet vad det betyder Ds.

Det här är inte min RP men i spelgruppen har någon slagit fram en Kragg med en STY och TÅL på:
24! Han blev massiv utan att ens slå för kroppsbyggnad!

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.

Kullendorff

Warrior
Mer Sung munkar åt folket

Den fromme Sung munken Iakun Nefud (pluspoäng till de som listar ut varifrån namnet är snott).

Han var en jävel på att att berätta historier samt sjunga och komponera musik till sin Balisett. Ofta kombinerades allt detta. Kom inte ihåg några värden, men de bidde rätt höga iom lättlärdhet.
Att han sen var en klippa på språk dessutom och hade en fantastisk personlighet gjorde honom ju inte mindre populär.

Mången kvällar spenderade jag framför datorn med att sitta och skriva ner sånger och annat som han sedan underhöll spelgruppen med genom nätterna i Mühads öknar. Kul som fan, det enda jag ångrar är att jag personligen varken kan spela instrument eller sjunga, tror att spelupplevelsen isf skulle blivit i snudd på fantastisk.

Btw ...tips till alla SL, utnyttja öknens mystik och känsla. Det blir ganska lätt bra spelmöten.

MvH
Kullendorff

"För övrigt anser jag att NeoGames kan börja ge oss rimliga releasedatum"

Drakvrede

Swordsman
Re: Snacka om Boffervarning!

Egentligen förstår jag inte varför det skulle ligga en konflikt i att tycka om höga färdighetsvärden och rollspelande. Så länge man hanterar dessa höga färdighetsvärden och de skapar utrymme för ännu häftigare äventyrande, så är det ju endast positivt!?! Att automatiskt hävda att alla som bryr sig om färdighetsvärden och grundegenskaper är koboltspelare tycker jag är väldigt löjligt! Självklart är grundegenskaper och färdighetsvärden viktiga; det är ju trots allt dessa som definierar en rollpersons prestationsförmåga. Utöver detta ska man ju sedan lägga till bra rollpslande.

En enkel ekvation

Bra rollspelande = Färdighetsvärden + Karaktär + Grundegenskaper + Rollspelande

Summa summarum = Väldigt roligt rollspelande. =)

Drakvrede

Ignatius

Veteran
Det högsta i en färdighet jag har haft var med en zhan som hade 25 i Obehzan. Det är min nuvarande rollperson som precis avklarat Jarla.

-Ignatius

Nåväl, vi har haft högre men då kallas vi kobolder. Och då var vi redan hjältar och skulle sluta spela med gubbarna. Min benji har blivit gammal och trött och måste sticka till muhad med sina pengar för att inte bli ihågkommen som "Gamlingen". Suck.

Hurså?

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Re: Riddar Asharak

Avatarex gjorde en gång en rp med rykte 30 från början. Massor av händelser och mer slag för nackdelar. Han gjorde honom för flera månader sedan så jag kommer inte ihåg vilka slag det var. Han blev kallad lillnagern från Cadarians hopp då han fick kort på nackdelarna.

Han var rätt ospelbar. Nackdelarna, ni förstår.

Är inte Asharak taget från sagan om belgarion?

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Helmgast
Varför vill du veta det? En magiker har ofta högst i PSY medan en krigare har högst i STY eller RÖR. Spejare har högst i SYN osv. Attributspelle!
Min nuvarande rp är ex-riddare och har:
STY 17, TÅL 17(16 från början), RÖR 17, PER 13, PSY 13, VIL 15 (14 från början), BIL 10, SYN 10 (12 från början, massa skit i ögonen), HÖR 12.
Jag slog om ettorna, och blev extraordinärt smidig, samt uthållig.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.