Nekromanti Till de som överlevde små grodorna

Muggas

Hero
Ni som drog iväg på någon form av fest under midsommaren, hur gick det för er?

Själv missade jag min skjuts till Halmstad, där jag skulle sovit över i en kompis stuga. Dit var det ungefär 30 pers bjudna. Istället hamnade jag ca 2 mil härifrån (Åryd) med ca 15 andra glada, där vi inledningsvis var uppklädda och intog traditionella midsommarförtäringar såsom starksprit och sill i olika former. Det blev lite löjligt snapssjungande (lät säkert riktigt illa). Sedan blev det lekar o sånt. Så småningom utvecklades det hela till något som kan liknas vid ett gymnasiedisko där vi studsade runt på den inglasade verandan till en massa retromusik. Jag har ont i armarna fortfarande, eftersom jag envisades med att bära runt en tjej på vardera arm en gång under "dansen", varefter de tyckte det var kul, så de studsade upp på mina armar med jämna mellanrum. Det fanns bål också och den var jättegod. Något lite för god, märkte jag framåt småtimmarna. På lördagen vaknade jag lite uttorkad, med värkande armar som var (är) fulla med knottbett, eftersom jag bara hade linne och kortbyxor på mig (vi skippade finkläderna efter ett tag, det var som i en bastu både inom- och utomhus). Benen kliar en hel del också. Men trots allt var det kul för en gångs skull. Jag återkommer eventuellt med bildbevis när jag får lite kort tillskickade mig...

Hur hade ni det?

Rickard

Urverk speldesign
För en gångs skull så hade jag en riktigt rolig midsommar.. Normalt så brukar jag och några ur gamla spelgruppen träffas i en flickväns sommarstuga, supa oss fulla, leka svensson vilket inkluderar lekar, sill och nubbesånger runt ett gröndekorerat bord.. Tro mig.. Det där blir rätt tråkigt efter några år.. Särskilt som mina gamla kompisar tycker det är skitkul att bjuda mig på sprit bara för att jag ska spy (kan inte säga nej när jag är full)..

Så när en gammal klasskompis bjöd med mig till en fest ute hos en annan klasskompis föräldrars villa så sade jag inte nej.. Det ångrar jag inte.. Jag har gnällt (för mig själv och andra) att jag velat festa och träffa lite annat folk i snart 2 år nu.. Runt 40% kände jag redan och resterande var totalt okända.. Det var en perfekt mix av (o)bekant folk.. Jag stormtrivdes och trots att jag är pissig på namn så lärde jag mig faktiskt 90% av namnen på de andra, vilket är ungefär 9 namn eller något..

Först hade jag trubbel med skjutsen, så det var nära att jag inte åkte.. Tre av de fyra jag hade tänkt att åka med blev sjuka så chauffören ville inte åka ner, trots att han var riktigt sugen.. De höll på och velade hela morgonen om de skulle åka eller inte och det slutade med att jag missade både ett och två tåg.. Jag var inte festsugen, så jag funderade på att skita i allting och bara dra ut och sola och kanske dricka upp de tre cidrarna jag köpt.. Det slutade med att jag ändå bestämde mig och tog ett senare tåg och kom dit runt 15..

Väl där i samhället Normlösa i en riktigt vacker villa på ett riktigt fint läge ute på landet så började jag gå runt och presentera mig.. Tyvärr (och samtidigt bra) så fanns det 2 andra Rikard (men då slapp jag lära mig så många namn).. Jag tog mig första cider till maten.. Senare blev det lite lekar som folk följde med halvtamt intresse.. Det var mest något att göra.. Det blev en hel del nubbar för de andra och ingen kunde (skönt nog) några snapsvisor.. Jag blandade till lite grön banan med spriten jag hade och sedan drog vi och spelade fotboll och beachvolleyboll.. Synd att jag var den enda med någorlunda bollkontroll.. Det är roligare om det är jämnare.. De andra kunde inte ens returnera en serve när vi spelade volleyboll..

Det avlöstes sedan med bastu där jag hade blandat till ytterligare en grön banandrink.. Jag snackade väl lite med alla.. Engelsmannen klagade på att det var varmt medan jag tyckte 60ºC är för kallt i en bastu.. Sedan satt vi mest och snackade och väntade på att bli hungriga.. Jag hade glömt allt i matväg men lyckades tigga till mig rätt mycket (nästan oartigt mycket) mat.. En cider till försvann..

Sedan spenderade vi resten utav kvällen till att dricka och snacka skit.. Jag och en annan kille som var nyktrast satt i köket, snackade skit och observerade alla som gick förbi.. Bland annat engelsmannen som var med oss.. Han var apfull.. Tydligen tålde han inte de svenska nubbarna.. Runt 02-tiden när jag druckit upp kvarting och 2 cider så kom det lite okända tjejer (de tänkte väl "Ah, en fest. Vi drar in") så jag satt och snackade med en av dem.. Hon stannade typ bara i 30 minuter eller så.. Hon skulle gå hem för att inte oroa henne mamma och det säger väl lite om hennes ålder.. :gremtongue: När den sista cidern tog slut så drack jag ett par glas vatten under tiden vi fortsatte snacka skit och sedan tog jag och två killar en nattpromenad innan vi gick och lade oss runt halv fyra-tiden (eller var det halv fem?)..

/Han som slockade direkt när han lagt sig på luftmadrassen, som knappt hade baksmälla när han vaknade och som fick skjuts till Linköping utav en av sina nyfunna kamrater på festen och som käkade pizza med honom och två andra (förut obekanta) innan han tog pendeln hem till Norrköping, där han sitter än idag

Ulfgeir

Swashbuckler
Var på en synnerligen lugn tillställning. Vi var 5 personer. Var lite grillat och lite spritdrickande (Jag drack typ en halv flaska vin och lite whisky). Efter vi ätit så satt vi och spleade Texas Hold'em poker (utan pengar, bara marker. Ty jag som är arbetslös har inte råd att ens spela om symboliska summor (lagligheten bryr jag mig inte om)). Lite trist att förlora trots man har par i ess, var tvungen gå all-in pga en av de andra spelarna hade höjt med så mycket. Han hade tvåpar den uslingen.. =^_^=

Efter poker, så blev det en massa omgångar Great Dalmuti. Tyvärr hamnade jag som Greater Peon typ hälften av gångerna.

Sedan blev det hemgång typ halv fem på morgonen...Var hemma vid fem och satt och surfade till typ sex på morgonen innan jag gick och la mig.

/Ulfgeir

Johan K

Gammal & dryg
Hur hade ni det?
Jag började dagen med att åka ut till en poalres stuga unte i Laxarby.. Där så startade vi med lite spela & annat. Sedan så satte vi igång med att fixa fram färskpotatisen, sill, bröd & sådant.. tur i oturen så blev det inga nubbevisor....
Efter käket så satt vi & snackade, spelade kubb, spelade ännu mer spel, drack lite & hade helt enkelt ruskigt trevligt !!
Framåt kvällen så blev det att vi sparkade igång grillen & åt ännu en gång..
Efter det så vart alal sådär slöa, så vi satt mest ner & snackade, vilket fortsatte hela kvällen + halva natten... Vi han åxå med en tårt-paus vid 12-snåret på natten...

Det blev som så att vi även blev var i min polares stuga under lördagen, vi fortsatte även då att lira kubb, spela & även en rejäl badpaus.

/ Johan K, som har haft en kanonmidsommar !!!

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Ni som drog iväg på någon form av fest under midsommaren, hur gick det för er?"

Well, det gick väl bra.

Långa versionen?

Okej, jag började dagen med att göra nästan ingenting. Lite Unreal Tournament 2003, sen lunch med mackor, ett päron och en pilsner. Vid sju blev jag upphämtad för en timmes resa ut på landet till en kompis där vi skulle vara. Där började vi grilla och dricka och grejer. Jättegott och jättetrevligt.
Kvällen fortlöpte med snack, sång och drickande.
Efter ett tag kom några på den "briljanta" idén att vi killar skulle raka huvudet...

...Lyckligtvis blev jag förbjuden av större delen av flickorna att raka bort mitt vackra mörkbruna hårsvall.

Därefter bad för de andra, men badkruka som jag är struntade jag i att ens ta med badkläder. Klockan halv ett kom en polare på att vi hade bytt dygn och samtliga började sjunga för mig mitt ute i skogen. Runt två fick jag och ett par till skjuts hem och jag var hemma vid tre. Satte mig en stund framför datorn och gick sedan och lade mig.

End of story, now where's the rotten tomatoes?

Yheela_UBBT

Veteran
Jag vaknade sent... halv 11,
åt frukost med maken och gjorde ingenting fram till halv 2
då våra rollspelskompisar dök upp.
Vi spelade DoD fram till 8, grillade lite oxå,
sen vid 10 skulle Ida spela i Norra Lundbykyrka,
så då åkte vi och lyssnade på det.
Hemma efter 11 och vid 12 sov jag...

En skön "anti-midsommar"... :gremwink:

Balderk

Swashbuckler
Orkar inte gå igenom hela min dag, vilket verkar vara populärt.

Jag var på fest hemma hos en polare med hela gänget (vi var väl en 10-15 pers kanske), drack öl, grillade, rökte och snackade skit. Spela lite fotboll hans det med också. Var bara grabbar där förutom två av grabbarnas flickvänner, och en kompis till en av dem jag delar lägenhet med. Så det blev väl lite väl mycket snack om brudar (eftersom det knappt fanns några där) och annat skitsnack. Sedan såg vi lite CSI mitt i natten innan jag drog hem vid tre. Hans med att käka lite toasts också som fyllemat, eftersom tomatpurén tog slut fick jag använda chili på tub, och det var ruskigt starkt! Tog bort en del av fyllan dock vilket var skönt när jag skulle cykla hem.

Allt som allt var det en trevlig kväll i stan. Sedan såg jag och han jag delar lägenhet med lite Seinfeld säsong fyra innan det var dags att sova.

/Balderk

Organ

Out of time, out of mind
Jag hade det mycket bra, tackar som frågar. Min midsommar tillbringades på en sjötomt på Blidö (i skärgården utanför Norrtälje) med en grillad köttbit i ena handen, en öl i den andra, samt Charlie Mingus i högtalarna.

I fredags spelade jag Mutant.

/Anders

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Skulle ha kajkat

kajak var tanken... men uthyrningen hade stängt så det "regnade inne". Så vart det snack om att polaren skulle hitta på något annat... men även detta uteblev. I slutänden satt jag mol alena (ulven jobbade) hemma och gjorde nada, ja iofs sydde jag lite på tält, fnulade och läste lite berättelser och såg på dumtv. Framemot kvällningen så började vår yngsta katta jama och leta gömställen... alla som haft gravida kattor vet vad det betyder. Håll ögonen på katten och se till att hon får ett bra gömställe där du har koll på henne. :gremsmile: Strax efter tiosnåret födde hon en dödfödd kattunge. :gremfrown: En timme senare deckade jag och maken helt logiskt då han jobbat tre dagar x tretton timmar....

Midsommardagen drog vi iväg för att handla i Uppsala och hittade nada öppet, fikade med två vänner och handlade sedan i Knutby (fniss).

Så något regelrätt midsommarfirande blev det inte, ja utöver mitt besök till min heliga lund... men det har ni inte med att göra. :gremsmile:

Staffan

Myrmidon
Dagen före:
Åka till Lund. Köpa Eons Atlasbox eftersom butiken här tog 200 mot Helges Hålas 400, plus en annan Eonbok när jag ändå höll på. Följa med polare för att skaffa tältsäng (eftersom hans bäddsoffa är död). Städa polarens lägenhet som enligt uppgift inte städats sedan hans rumskompis flyttade ut i februari.

Under själva midsommaren, i någon ordning:
<ul type="square"> [*] Spela kubb och förlora.
[*]Dricka cider.
[*]Äta sill, potatis och sånt.
[*]Dricka nubbe.
[*]Grilla machokarré och äta halva tillsammans med potatissallad.
[*]Dricka tequila/jordgubbs/gräddlikör (mums!)
[*]Äta tårta.
[*]Blanda ovan nämnda likör, rom, och mjölk som drink (smakar ungefär som likören i sig, föga förvåndande).
[*]Snacka skit med folk.
[*]Se polaren jag bor hos blanda likören, rom, och sprite. Resultatet blir koagulerat och såg rätt vidrigt ut.
[*]Notera att ovan nämnda polare har däckat på värdens soffa, vilket är ett klart steg uppåt från att bli odräglig som han blivit på andra fester.
[*]Vid midnatt sjunga "Ja må hon leva" för en av festens gäster som fyllde år dan efter midsommar.
[*]Väcka ovan nämnda
[/list]
På det hela taget en lyckad midsommarafton :gremsmile:

Feuflux

omjonasson.se
Drog hem till föräldrarna på torsdagen för uppvärmning inför släktfirandet. Jag är nämligen en sådan där typ som inte krökar med polare utan krökar med släkten (dvs tar det riktigt lugnt) när det är midsommar. :gremsmile:

På fredagen bar det ut till morfars (god rest his soul) gamla men stora hus i Kroksjöbo (precis utanför Tingsryd (som ligger ett gäng mil söder om Växjö (vet ni inte var Växjö ligger så skaffa en atlas!))). Fördelen med släktfirandet är att det dräller av mostrar som fixar mumsmumskrubb (hela min släkt är toppen, speciellt de 17 inklusive mig som var där). Nackdelen är att man tvingas sova i samma rum som resten av familjen vilket är lätt överkomligt.

Förutom att äta/sova hann jag även med att:
*hjälpa till att tvätta husväggar inför målande (som jag missade pga hemfärd)
*dricka snaps och andra flytande grejer
*bära lite ved
*påbörja läsandet av Änglar och Demoner
*absolut inte dansa runt stången
*kolla på förVM-semifinalen mellan Tyskland och Brasilien
*spela kort (i vanlig ordning gick det åt helvete i plump men finfint i rödskägg)
*missade att spela frågespel, attans (min kusin Anders är helt hopplös där, killen kan fan allt... det är som om spelen är anpassade specifikt för hans kunskaper).
*skala potatis
*dissa att snacka musik med släkten sent på fredagen eftersom vi inte alls har samma musiksmak
*och säkert en massa annat

Sen träffade jag Muggas 5 minuter i Växjö under hemresan. :gremsmile: