Nekromanti Till Krille, CJS, Marco och Dan

Skulle ni inte kunna lägga upp förläningsformuläret + de formulär som finns i Krigarens väg på Neogames hemsida? Jag (och kanske många andra) har inte tillgång till kopiator, så det skulle vara bra om dom fanns för utskrivning...

Mvh Victor Palm

I'll be back

Helmgast
Ändrat: Jag ska inte göra nåt illegalt. Ville bara veta om det var lagligt eller inte.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Det är ej tillåtet

Formulären är skyddad av upphovsrätten, copyright Neogames AB.
Så du får kopiera dom för eget bruk, men inte lägga upp dom på nätet. Tror jag...

/Naug, ingen jurist

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Deras tidigare hållning.

Deras tidigare hållning har varit att dom behöver inkomsterna från formulären för att gå runt. Det är nämligen tungt att leva på rollspel i Sverige, det drar inte in så mycket kosingar som man kan tro.

Men vem vet, dom kanske ändrar sig en vacker dag.
Annars så kan man väl komma runt upphovsrätten genom att någon snubbe gör ett eget formulär som påminner till stort om Neogames formulär, men inte är identiskt. Sedan lägger upp det på nätet, då borde det vara lugnt (tror jag).

/Naug, inte jurist

Var, var, var??? Jag måste få veta! Skriv gärna ett medelande på forumet när det är fixat. Skriv gärna även med adressen till hemsidan (om det inte är på Neogames egna hemsida, då hittar jag dit själv).

Mvh Victor Palm

I'll be back

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Oops.

Oj då. Fumlat slag i läsa/skriva från mig. Jag trodde att vi snackade om dom nya 4 sidiga rollformulären :gremcrazy:

Ja men då så ser jag ingen anledning till att Neogames inte lägger upp dom på sin hemsida. Det sliter faktiskt på böckerna att kopiera från dom, och många andra rollspelsföretag lägger konsekvent upp sina rollformulär på nätet.

/Naug, upp med dom.

Vindhand

Myrmidon
Re: Deras tidigare hållning.

Det verkar konstigt... De flesta andra rollspelsföretag verkar klara bra att lägga upp ett rollformulär på nätet. Vad är skillnaden egentligen från att tillåta folk att kopiera för eget bruk, annat än att det underlättar för konsumenten?

Carl Johan Ström

Swordsman
Formulär från Riddaren & Krigarens väg

Jag skall lägga upp formulären på våra websidor så fort jag hinner. Info om när detta skett meddelas på majlinglistan.

MVH
CJS

PS.
Påminn mig om jag glömmer det (dvs om de inte finns upp till Jul.
DS.

Re: Formulär från Riddaren & Krigarens väg

Jag skall lägga upp formulären på våra websidor så fort jag hinner. Info om när detta skett meddelas på majlinglistan.

Vaaa??? Vilken majlinglista? Hur vet jag om jag är med på den?

Påminn mig om jag glömmer det (dvs om de inte finns upp till Jul.

Oki

Mvh Victor Palm

I'll be back