Nekromanti Till magister Rafali

G

Guest

Guest
Kan magistern vara så snäll att hon ger en detaljerad beskrivning av fältteorin, och om möjligt några formler att leka med?

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by samke on 2001-03-20 22:30.</EM></FONT></P>

Rafali

Veteran
I all hast

Jag är hemskt ledsen, unge man, men jag har dessvärre inte tid. Jag har andra lektioner att förbereda. Dessutom har Hans Majestät begärt min närvaro för att förklara min syn på händelserna i Thalamur.

Campus Translatorum innehåller en god introduktion till modern fältteori, och mäster Thaums De Campus Magicae är fortfarande standardverket i ämnet. Om ni är ute efter den populärmagiteoretiska versionen så har jag avhandlat ämnet i Föreläsningar, även om det där inte står några djupare detaljer eller fältteoretiska ekvationer. Jag föreslår att ni letar upp dessa volymer i akademiens bibliotek.

God middag!

- Magister Rafali av huset Duncreigh
blason i aspektteori samt baronessa av Salston Tor

Re: I all hast

Vaför har du döpt om dig? Ska du ha TVÅ identiteter på forumet. Ganska smart när man tänker efter, om du är taskig och kickas(föga troligt).

Krille räcker gott, om du döper om dig hela tiden så blir man ju förvirrad.

SKitzofrenipelle./images/icons/wink.gif

"I begynnelsen skapade människan Gud"

hatten

Swashbuckler
Re:*suck*

Baronessa Rafali är en mycket känds magiker från Consaber som har gjort ledande upptäcker inom magikerna bland Mundana..

Och om krille vill använda hennes alias när han svarar frågor om magi så tycker det är passande och roligt.
Sen vad gör det om man blir förvirrad ?
det inte som om Krille försöker dölja vem han igentligen ÄR för någon..
Om du trycker påRafali namn får du reda på vem hon igentligen är..

Livet är en gåta utan enkla svar.

Krille

Super Moderator
Vet inte vad du talar om...

"Vaför har du döpt om dig?"

Vaddå döpt om mig? Rafali är Rafali och Krille är Krille. Vi är båda alldeles överdryga, bleka, glasögonförsedda och i ca trettioårsåldern, men hon är tanig, långhårig och dessutom tjej, medan jag är ... ehm, "generöst försedd med magmuskler", med begynnande flint och är dessutom kille. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Re:*flås*

Men vad är meningen? Varför inte behålla gamla goda krille?

mhep på dig.

Re: Vet inte vad du talar om...

Nu kommer de snälla herrarna med vita rockar och hämtar dig... /images/icons/wink.gif

hatten

Swashbuckler

Genom att NÄR han diskuterar MAGI använder han Rafaeli som alias då hon är kunnig inom detta psedo vetenskapliga ämne ger han diskutionerna en liten 3D effekt...

Ungefär som om man använder sig av alias

Gwarxik klan Ghor Hus Quarli
om man ska förklara lite om Dvärga smide...

Det kallas Humor att underhålla samtidigt som man undervisar något som JAG tycker är roligt och underhållande. Själv funderar jag ibland under mina mörka stunder att skaffa mig ett alias.. *hmmm* undrar som vad..
Mr Perfekt
GUD
SL
Da man
filosofen
MR onormal
Skämtaren
Ironi..
Fast å andra sidan jag har inte en orsak att göra något sådant.. Krille som inte bara är en som författat stora delar av Eon har dessutom god kunskap OM regler och pryar i Eon vilket gör att det är passande att han "döper" om sig till någon som har extremt bra kunskap om Eon Magi nämligen som Rafaeli som det står om i Mystik och Magi.

smaffy

Hero
Re:*långsam tyst äggfis*

men hallå!
om han vill vara lite schitsofren av sig är det la inte hela världen? men.. jag tycker det är lite elakt maktutöveri från hans sida faktiskt! jag skulle oxå vilja ha en speciell titel..!!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Re:*STÖN!*

Det fattar jag med lilla du. Men om alla skulle fixa sig flera alias så blir man förvirad efter ett tag så därför tycker jag man ska hålla sig till ett namn.

Och jag själv rullar inte direkt omkring på golvet av skratt när jag ser krille i ett annat namn, men, men, alla har ju sin egen slags humor...

hatten

Swashbuckler
Re:*fnyss*

tydligen så fattar du inte....
Rafaeli ÄR en av de "experter" Inom magi som mäms i Mystik och Magi..
Krille hade Rafaeli som en spelperson.. ( om jag mins rätt från vag jag har hört )
Neogames har låtit Krille utveckla en del av Eon magi Teorier som bland annat står I mystik och magi.
( reglerna skrevs av andra )
Så genom att använda SITT alias som Rafaeli när han pratar om MAGI så ger han oss ju det svar som Mundanas ledande magi forskare skulle ge oss..

( tja Maxander kanske inte håller med men vem bryr sig om han )

Dessutom så är det skoj ohc underhållande!

Re:*frust!*

Jag fattade det LÅÅÅNGT innan denna denna diskution kom upp.

Vi är inne på två helt olika spår nu. Läs om inläggen en gång till så hittar du rätt igen. Vi vill ju inte att du ska missa kvällsmaten.

(irriterad)

hatten

Swashbuckler
Re:*frust!*

Du tycker att man ska hålla sig till ett namn jag försvarade varför Krille har två namn så jag har inte kommit av tråden denna gång..

Men du verkar inte förstå hur krille är knuten till namnet och personen Rafaeli och därmed ger han inte bara den historiska rätten att använda namnet utan även genom att Rafaeli är känd som en RP i Mundana som har stora kunskaper om magi gör det att NÄR krille förklarar i form av Rafaeli så 1 skapas humor och rolig stämning
2 Anknyter direkt till rollspelet på ett sätt som eventuella spelare och spelledare där ute KAN använda sig av..
3 Förvarnar oss vilken sätt av skrift som Rafaeli/krille kommer använda sig av..
4 Ger oss på sätt och viss nya Mysik och magi avsnitt.. *ler*..

Bela

Warrior

"Men vad är meningen? Varför inte behålla gamla goda krille?"

Frågan var ställd till Rafali, så varför göra den frågande besviken och svara som Krille?

Bela

Oceanliner

Warrior
Men gud varifrån kommer alla onödiga diskussioner?

Denna skulle ialla fall helt klart inte behövts efter som det verkar som om administratörerna på det här forumet har accepterat Krilles två alias. Om de accepterat det så bör det ju finnas grund för det. Stör man sig på detta så är det inte Hatten man borde övertyga utan de som håller i trådarna, därav denna diskussions onödighet.

(Om det nu inte är hatten förstås /images/icons/crazy.gif)

- Jonas
<A HREF="http://home.swipnet.se/circle" target="_new">http://home.swipnet.se/circle</A>

Sodivra

Champion
Pfahaha!

Åh fyfan! Trodde det bara var vårt gäng som snackade om "äggfjärtar"

Iallafall.. Jag tycker också att det är lite töntigt med att kalla sig Rafali.. Lite som jultomten för tonåringar..
Men det är ju uppskattat.
Och till hatten: JAG hade också tänkt byta namn till Gud, under en teologisk debatt för ett tag sedan..
Gud säger: Jo, jag finns visst.. /images/icons/wink.gif

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif

hatten

Swashbuckler
Re: Allt det bevisa ÄR

Denna förklaring är fylld av 1 Humor 2 Självironi 3 självinsikt..

Att både Silversurfaren Och jag Hatten gillar ibland att argumentera om totalt idiotiska saker att vi båda är envisare än vad som är hälsosamt och att någon borde säga åt oss att sluta argumentera om något så löjligt som Krille/Rafaeli.

MEN till dess någon av oss har gett upp eller visat sig vara "vuxnare" än den andra och gett med sig så kommer nog diskutionen att forstäta..

Hatten har skoj och TÄNKER inte visa sig vuxen *ler*

Underskatta aldrig en människas förmåga till aktiv dumhet !