Nekromanti Till Neogames

Helmgast
Vilka dag/dagar är ni på GothCon?

Kommer det något nytt till EON under LinCon, och skall ni vara där över huvud taget?

Kommer Phobia till jul?

Hur blir det med Monster & Varelser 2? Är det många kvar av den gamla på lagret?

Vem äger rättigheterna till VIking?

Å så till sist. Checka eran hemsida, mängder av länkar leder till fel sida, speciellt på http://www.neogames.se/nytt.htm. Kolla även över stavfel exempelvis postens högra avgifter , Neoshoppens stora bokrea Šr slut och så där vidare.

Helmgast
Vikingfrågor

Gör denna Fabian något inom rollspelsbranschen nuförtiden?

Varför fortsatte inte Viking?

Har han vart med och gjort nåt i EON?

Emil

Hero
Re: Vikingfrågor

Gör denna Fabian något inom rollspelsbranschen nuförtiden?

Inte vad jag vet.

Varför fortsatte inte Viking?

101 Production som han ägde och som producerade Viking gick i konkurs.

Har han vart med och gjort nåt i EON?

Vad jag vet har han inte varit inblandad i Eon, men kolla igenom de tidiga böckerna och se om hans namn är med i någon av dem.

/Emil

Emil

Hero
Vilka dag/dagar är ni på GothCon?

Skulle tippa på att någon är där varje dag, Neogames har ju sitt kontor i Göteborg. Jag vet dock säkert att det kommer vara Neogames-folk där under fredagen och lördagen.

Kommer det något nytt till EON under LinCon, och skall ni vara där över huvud taget?

Du kan nog räkna med att Neogames kommer dit, om inte annat så för att kränga lite moduler. Om det kommer nåt till Eon vet jag inte, men däremot så bör Neotech Euro bli klart till LinCon.

Kommer Phobia till jul?

Vem vet...

Hur blir det med Monster & Varelser 2? Är det många kvar av den gamla på lagret?

Vad jag känner till så finns ingen M&V2 i produktion, däremot böcker om Demoner och Vandöda. Kan det vara något?

/Emil

Krille

Super Moderator
"Vilka dag/dagar är ni på GothCon?"

Förmodligen kommer jag att sitta där hela tiden i varje fall. Sedan får vi se vilka andra som sitter där.

Helmgast
Re: Till Emil

Vissa praktikanter har gjort nya monster, menar du att dessa skulle publiceras i Demoner eller Vandöda?

Rosen

Myrmidon

101 Production som han ägde och som producerade Viking gick i konkurs.

...och senare uppstod gruff mellan några av de inblandade parterna om vem som egentligen äger rättigheterna till Viking. Sånt kan döda vilket spel som helst.

--
Åke

P|uT0NiUm

Swashbuckler
M&V 2

Har för mig att Neogames har sagt någon gång att M&V 2 antagligen kommer släppas... nångång. Räkna detta som Ob4T6 • 3 månader, då den inte ens finns med i releaseplanen /images/icons/wink.gif.

Helmgast
Riddaren

Riddaren dök upp på releaseplanen sex månader innan den skulle släppas. Och så lågt kan man inte slå med Ob4T6+3.

Rosen

Myrmidon

Var Carl Johan Ström en av de gruffande?

Det var ju ett par år sen och berörde bara folk som jag inte kände, så jag la inte namnen på minnet, men Neogames var inte inblandade i det svjv. Har för mig att Fabians motpart var nån typ eller två som hade anknytning till Tradition...

--
Åke

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Riddaren

Ob4T6 • 3 (multiplicerat med 3). Du vet ju hur mycket de jobbar på just nu... och jag misstänker (och hoppas på) att M&V 2 inte har enorm prioritet.

Helmgast
OT

Jag slog 15, vilket multiplicerat med 3 blir 45. så den kommer ut i december 2005, får väl se om du har rätt...

Rosen

Myrmidon
Re: SVEROK

Och sen köpte SVEROK upp ett stort konkurslager?

Ja.
Man behöver ju ingen licens för att köpa spel. Skulle bli ett litet helsicke att gå och handla i en butik annars. (-:

--
Åke

Äventyr

Världsbyggare
>Vilka dag/dagar är ni på GothCon? >

Vi finns där fredag, lördag och söndag, med skamlöst bra spel till försäljning.

>Kommer Phobia till jul?>

Svar ja. Arbetet går raskt framåt.

>Hur blir det med Monster & Varelser 2? Är det många kvar av den gamla på lagret?>

Monster & varelser finns kvar på lager. Vad anbelangar M&V 2 så har vi på gång något, men mer än så säger jag inte nu.

>Å så till sist. Checka eran hemsida, mängder av länkar leder till fel sida, speciellt på http://www.neogames.se/nytt.htm. Kolla även över stavfel exempelvis postens högra avgifter , Neoshoppens stora bokrea S<caron>r slut och så där vidare.>

"Högra avgifter" är naturligtvis motsatsen till postens vänstra avgifter, som är en helt annan fråga.

/Daniel

King Kromm

Hero
Re: M&V 2

*rullar tärningarna och skriker till av förtvivlan*

Det kommer ju att ta 27*3 månader, eller... öhm... hm... 81 månader, dvs 6 år och 9 månader! ush och fy, det blir värre än offensive!