Nekromanti Till Riotminds...

BobbyBoy

Veteran
Angående den del av Trudvang som ni publicerat en karta över...

Jag har för mig att ni nånstans omskrev Vortland som hjärtat för Gerbanis utbredning. Innebär detta att de flesta av regionerna som återfinns på kartan är befolkade av Gerbani-troende. Hur befolkade är länderna/regionerna norr om Vortland (typ Vildländerna) egentligen. Vad talas det för språk?

Tacksam för alla svar. Jag kan inte hålla min kampanj på vänteläge längre. Ni behöver inte skriva någon uppsats, bara ange om ni överhuvudtaget har tänkt något om de här länderna.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Snott mitt namn? ;)

jag skulle tro att länderna där har exakt samma demografi som de flesta länder i Trudvang (lite folk med många träd emellan). Eftersom de språk som nämns i reglerna verkar vara uppkallade efter väderstrecken (nordvrok, estiatika) så skulle jag tro att man talar estiatika, evetuellt nordvrok uppemot Jarngand.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

theodåre

Veteran
Äventyret vildhjarta kommer att innehålla informationen du söker efter. Där finns både en kort beskrivning över de språk som talas i Trudvang, samt de så kallade Stormländerna där Gerbanis religion dominerar.

RiotMinds

Hasse

Hero
"så skulle jag tro att man talar estiatika, evetuellt nordvrok uppemot Jarngand."

Vet inte om de talar Estiatika då det är ett språk som främst används av de lärda i tal och skrift, se sid 45 regelboken under färdigheten läsa/skrova språk. Jag har tolkat det så att estiatika motsvarar vår egen världs latin.

Efter vad som stått i olika trådar om äventyrer vilhjarta så verkar 24 maj kunna bli en julafton i förtid för oss som gillar DoD6. 19 dagar kvar.....

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd