Nekromanti Till the great Riotminds

johan rööhs

Veteran
hej
jag såg att man fick komma med namnförslag till er nästa produkt "förtrollade platser" eller vad den nu ska heta.
Själv tycker jag det har varit lite väl löjliga förslag som har kommit.ex "vid stigens slut" värsta löjlet ju.
Tänk er att ni ska gå till tex Tradition och frågar: har ni vid stigens slut boken till nya drakar och demoner. låter inte det tönt??
mitt förslag är att ni döper den till
"Njords hemligheter"
Njord= fornnordisk namn på moder jord
det var allt vad jag ville säga/images/icons/grin.gif

Armedes

Veteran
Re: Njord

mitt förslag är att ni döper den till
"Njords hemligheter"
Njord= fornnordisk namn på moder jord

Jag tror de flesta tänker sig Njord som Frej och Frejas far, intimt knuten till havet.
-Armedes (jag kunde inte låta bli)

Dilandau

Myrmidon
Blä.

Om du är oroad över att något ska låta töntigt har du definitivt valt fel hobby.

Dessutom, hur dåligt låter det inte att säga "Har Njords hemligheter kommit in ännu?" Värsta tarmsköljningen..

Hasse

Hero
"Själv tycker jag det har varit lite väl löjliga förslag som har kommit.ex "vid stigens slut" värsta löjlet ju."

Hehe, ja ja smaken är som baken, dvs delad./images/icons/devil.gif

Riddaren

Swashbuckler
Tors mamma = moder Jord

"Njord= fornnordisk namn på moder jord
det var allt vad jag ville säga"

Njord är inte alls moder Jord, för det första är han en man, far till Frej och Freja och ursprungligen en van, innan han efter Vanakrigen blev utbytt tillsammans med Frej och Freja mot två asar, varav den ena var Mimer som vanerna halshögg.

Moder Jord hette så, men kallas också Fjorgyn. Det är alltså hon som är Moder Jord och förövrigt asen Tors mamma.

Riddaren