Nekromanti Time of Judgment

Johan K

Gammal & dryg
Av en renhändelse så tänkte jag besöka WW hemsida.. Såg då att Time of Judgement hade blitt verklighet.
Nån som vet mer, än vad jag vet, vad som kommer att hända ?

Johan Granberg

Swordsman
Ja alltså det har ju hållit på rätt länge nu faktiskt. Om jag inte minns helt fel så ska den slutgiltiga boken om Gehenna, alltså den som avslutar hela vampireproduktlinjen, ha släppts idag i staterna. När den kommer hit vet jag inte, men det borde väl inte dröja så länge. Förutsatt att det är vampire du är intresserad av så har det även släppts vå böcker till som verkar ganska balla, "Lair of the Hidden" och "The Red Sign". Jag har ingen av dom, och ska därför inte ge mig in på att förklara dom vidare ingående men Lair of the hidden handlar typ om något jättemäktigt jättefarligt vampyrcrew som gömmer sig någonstans i Karpaterna eller något :gremgrin: och The Red Sign handlar om en häftig sekt/sammansvärjning som har lyckats göra en vampyr till människa igen.

Krister

Veteran
Lair of the Hidden handlar om Inconnu (eller en grupp av dem... ditt eget val som spelledare) och innehåller saker man kan använda för att ta spelarkaraktärer dit och låta dem uppleva mötet och ett mysterium som finns där.

Red Sign handlar om just en konspiration mellan magiker och vampyrer och handlar dels om hur man skulle kunna bota Tremere från Cains förbannelse. När man gör det så blir kanske inte Gud så "glad" - ergo Gehenna (som var nästa släpp med undantag av Ventrue Chronicles).

Ymir

Liten kantbaron
men Children of Osiris då?

Red Sign handlar om just en konspiration mellan magiker och vampyrer och handlar dels om hur man skulle kunna bota Tremere från Cains förbannelse. När man gör det så blir kanske inte Gud så "glad" - ergo Gehenna
...varvid WW stryper sig själva med sin egen plottsnara, eftersom Osiris gjorde Children of Osiris till människor igen redan i 'Mummy: the Ressurection'. En Children of Osiris som blivit människa får också sin existens bekräftad i 'Cairo by Night' till Vampire.

Förklaringen att Gehenna skulle bero på att Gud först nu blivit förbannad på att någon gjort en vampyr till människa verkar således lite långsökt. Är du säker på den? (Jag har bara skummat igenom The Red Sign). Å andra sidan, det är väl en sak att bli förbannad på Ambrogino Giovanni och hans anhang, en annan att bli det på Osiris själv. Även om man heter Jahve.

- Ymir, ifrågasätter

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Konsekvent gudomlighet?

Förklaringen att Gehenna skulle bero på att Gud först nu blivit förbannad på att någon gjort en vampyr till människa verkar således lite långsökt.
Det resonemanget faller på att du antar att Gud handlar konsekvent. Den Gud som dyker upp i Bibeln är raka motsatsen. För honom är det helt logiskt att utplåna en kontinent som straff för att en kvinna vrickade foten. Nästa kvinna som vrickar foten kan han istället förvandla till en padda för att hon stör hans meditation. Är man allsmäktig har man fårmågan att vara hur irrationell som helst! :gremwink:

Länk till några av Guds bästa regler!

/tobias

Warduke

Warrior
Re: Konsekvent gudomlighet?

Besök www.rpg.net om ni vill veta mer, där har de tagit upp de fyra huvudscenarierna av Gehenna och diskuterar dem som bäst. Ni hittar diskussionen på deras forumsida i översta forumet. Det är flera diskussioner som pågår samtidigt varvid jag inte länkar utan låter er beta av dem själva.

Krister

Veteran
Re: men Children of Osiris då?

Förklaringen att Gehenna skulle bero på att Gud först nu blivit förbannad på att någon gjort en vampyr till människa verkar således lite långsökt. Är du säker på den? (Jag har bara skummat igenom The Red Sign).
Inte rakt ut (så vitt jag kan komma ihåg), vilket är en fördel eftersom det ska vara upp till var och en. Boken säger dock som en möjlighet "Should the whole project succeed, it is a very real possibility that it would become the red sign of Gehenna, as the Antediluvians stir in their deathlike trances, feeling the ramifications of God's Curse denied." Sedan får man fördelaktigt sätta in det i kontext och vilket av scenarionen man nu väljer att spela ut i Gehenna.

Johan K

Gammal & dryg
Okay !!
tackar för hjälpen & svaern. Då är man lite mer med på det hela jü. Låter ju spännande med de 2 böckerna ju. Nått man kanske skullte ta & köpa, eller nått sådant