Ymir
Liten kantbaron
Här är en som hade vägt upp lite för dvärgarnas förflyttningsminus:
Bra på korta sträckor: Ghordvärgar får +2T6 på förflyttning när de slår för att manövrera in i eller under en strid.
Eller kanske:
Trolldräpare: Ghordvärgar får +1 på skadetabellen för allvarliga skador mot varelser.
Skäggbrand: Ghordvärgar får dubbel svårighet på att släcka eld som fått fäste på dem.
Ska man vara true till Drezins originalkoncept i de äldsta versionerna av Eon (gamla Mundanaboken) borde de ha följande egenskap:
Ond Kung Midas: Drezindvärgar får +500 silver startkapital och expertisen Hamstra rikedom 5T6, men andra dvärgar hatar dem instinktivt och Drezin får -1T6 på intryck i allt samröre med andra dvärgklaner, som ofta anfaller dem on sight.
och varför inte?
Oheliga allianser: Drezindvärgar får +1T6 på alla slag för Intryck, Självkontroll samt sociala färdigheter och expertiser när de försöker övertyga någon extremt otippad individ eller fraktion att göra gemensam sak med dem. Grundsvårigheten för utmaningar av denna typ bör vara minst 14.
Isolerade fästen: Drezins fästen är avlägset belägna långt ute i vildmarken. Drezindvärgar får 4 enheter vildmarksfärdigheter, och kan, om de vill, byta en häst de skulle fått av sin arketyp eller sina tabellslag mot en murvelbest.
Ganska sexig ändå: Olikt andra dvärgar är Charm inte en svårlärd färdighet för klan Drezin, och de får heller ingen nackdel på Förföra och dylikt.
Bra på korta sträckor: Ghordvärgar får +2T6 på förflyttning när de slår för att manövrera in i eller under en strid.
Eller kanske:
Trolldräpare: Ghordvärgar får +1 på skadetabellen för allvarliga skador mot varelser.
Skäggbrand: Ghordvärgar får dubbel svårighet på att släcka eld som fått fäste på dem.
Ska man vara true till Drezins originalkoncept i de äldsta versionerna av Eon (gamla Mundanaboken) borde de ha följande egenskap:
Ond Kung Midas: Drezindvärgar får +500 silver startkapital och expertisen Hamstra rikedom 5T6, men andra dvärgar hatar dem instinktivt och Drezin får -1T6 på intryck i allt samröre med andra dvärgklaner, som ofta anfaller dem on sight.
och varför inte?
Oheliga allianser: Drezindvärgar får +1T6 på alla slag för Intryck, Självkontroll samt sociala färdigheter och expertiser när de försöker övertyga någon extremt otippad individ eller fraktion att göra gemensam sak med dem. Grundsvårigheten för utmaningar av denna typ bör vara minst 14.
Isolerade fästen: Drezins fästen är avlägset belägna långt ute i vildmarken. Drezindvärgar får 4 enheter vildmarksfärdigheter, och kan, om de vill, byta en häst de skulle fått av sin arketyp eller sina tabellslag mot en murvelbest.
Ganska sexig ändå: Olikt andra dvärgar är Charm inte en svårlärd färdighet för klan Drezin, och de får heller ingen nackdel på Förföra och dylikt.