Nekromanti Tips på äventyr till konfluxen, återvändo

morkbollen_UBBT

Warrior
*SPOILER AV DEN FEMTE KONFLUXEN(SVAVELVINTER)*

Efter Kranks äventyr tar jag och fyller på med mitt eget. En del av min grupp har börjat köra om den femte konfluxen med en liten twist. Vi roterar SLandet och nu tänkte jag ta och vara SL. Här skrev jag lite om vår kampanj.

Var är vi?
Så som det ser ut så befinner sig gruppen i Kmorda templet. Det ligger en bunt lik runt omkring, isdruider, vildmän och en jätte. Grupper består av våra tre hjältar, en agent skickade för att hämta en adels son, just denna adels son och en annan ung munk. Hjältarna försökte ta sig in i gravkammaren, men har inte lyckats.

Lösa trådar och idéer
Gruppen fritog en antagligen farlig magiker och gömde honom i en bondgård. Det har gått en vecka sen dom var där senast och vem vet vad som hänt. Magikern känner inte till varför hjältarna räddade honom och är antagligen bra paranoid nu när zombinet slutat verka.

I en minnesrelik såg dom att en patrull kommer bli överfallen vid en kulle inte långt här ifrån. Om några dagar och antagligen av något läskigt.

Tobik, som är munken gillar inte hjältarna eftersom det var antagligen denne som försökte bränna ihjäl en familj, men som hjältarna räddade.

Jättarnas ledare blev nyss dödad av hjältarna.

Gottard, ledaren i Arhem, misstänker att hjältarna har haft något med sabotaget i svavelträsket att göra.

Dom är inblandade i mordet på Kmordaprästinnan och har kidnappat två adelsslynglar.

Funderingar
I Kmordatemplets gravplats finns en skatt och huvudet som kan fördriva onaturliga saker. Funderar på att låta denna person leva där nere och att spelarna kanske måste ta hans huvud om de vill åt hans kraft.

En annan sak är att kampanjen har än så länge varit väldigt stressig så jag drar mig för att starta upp nya saker innan dom har haft tid att fixa de gamla, samt kanske softa lite i Arhem innan nästa sak händer. Har dock en unik möjlighet att göra något av Kmorda templet när dom nu är här. Senare kommer det nog bli svårt, men kan nog fortfarande gå.

Så var kommer ni in i bilden? Jo, har ni något tips på vad nästa session borde handla om? Ska dom ta reda på vem magikern är? Bege sig ner i gravplatsen? ha sitt första möte med Tobik och Shaguliterna? Eller kanske få ha en lite lugnare stund i staden?

Folk som har och inte har spelat konfluxen får gärna komma med tips inför kommande problem. Kan spelarna förhindra att Shagul blir en spelare? Vad är annorlunda i denna tidsålder?

Någon som har erfarenhet av minnes problem i rollspel eller någon med allmänna tips inför detta. Hur kan man bygga upp ett roligt äventyr eller spänning genom korta informations snuttar och vaga beskrivningar?