Nekromanti Tips på fågel??

Cainite

Veteran
Jag har gjort en yrkesmördare (soldier) som fick en talande fågel som kan 7 trix under framslagningen.

Nu till kruxet, varken jag eller min SL kommer på några bra och inte helt otroliga trix eller om den talar ett språk flytande eller bara några få ord.

Tips på fågelart efterfrågas också...

Hjälp önskas.

/Cainite

Lord Lukas

Veteran
Hmmm... svårt... tycker att man själv som djurvårdare borde ha lite koll... men inte då ;-) *springer iväg och letar i sina böcker*... *flås* Tillbaka... Min första tanke är förståss någon sorts falk... Kloka och vackra djur... men kanske lite tråkigt eftersom det är så vanligt (fast å andra sidan kanske man inte vill dra till sig uppmärksamhet som lönnmördare)... pilgrimmsfalk är ju de snyggaste (och i övrigt inteligentaste i mina ögon) falken av dem alla... och inte alls så svår att få tag på... var och varannan ädling hade ju en sådan... typ... smått överdrivet... men ändå...
Ballare vore ju om han hade lyckats få tag på en exotisk fågel... typ ara (mkt fäckgrann sak som är stor och som kan göra ganska tor skada om den anfaller, grå jacko (ska enligt ryckten vara ungefär lika inteligent som en 3-åring... och är den papegojja som är enklast att lära att prata) eller varför inte en gultofskakadua (kanske inte så enkel att lära trix, men den skulle dra till sig uppmärksamhet med sin "tofs")...
Över till trix....
Beror ju mycket på vad det är för fågel... är det en grå jacko kan den ju kunna prata (kan nämnas att en sådan bara härmar ljud... har ingen aning om vad den säger)... sedan kan man säkert lära den att hämta saker (med mycket jobb... och man måste precisera mycket noga vad det är som ska hämtas... annars kommer den inte att fata ett nå... komma när man ropar borde inte heller vara något större problem... även om jag aldrig sätt något exempl å det i verkligheten... Man kan ju ha typ roliga trix också, typ att lära fågeln att säga saker vid vissa tillfällen (typ "hej då din fula jävel" när någon går... kan bli ganska kul)
Är det en falk så är väl jaga-färdigheter bra... läs i riddaren...
En ara tror jag inte att man kan lära ett smack... har aldrig sätt så dumma fåglar... (förutom amazoner (anfaller en så fort man vänder ryggen till och kör in sina sylvassa klor i nackskinnet på en... bara för att med stor precition sträcka ut halsen och ta sig en regäl tugga av ens oskyddade öra *rys*)) Sedan orkar jag inte komma på någe mer just nu... man skriver igen om jag kommer på någe mer!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag har svårt att tro att fågeln skulle kunna tala flytande. Men vem vet vad som kan hända i Eons magiska värld. Kanske är fågeln egentligen en magiker fast i fågelhamn? Det vore rätt fräckt.

Exempel på trix
Spela död
Hämta
Svära på en mängd olika språk och vid de mest olämpliga tillfällen
Härmas(kan vara väldigt använbart för en yrkesmördare)
Sjunga väldigt vackert
Sitta på sin ägares arm eller axel utan att flyga iväg.

Zippo

Veteran
Läsa, fast det borde kosta typ 3 enheter.
Kommer när du visslar på ett specielt sett.
Kan apportera.
Spela död
Gömma sig när du säger till honom och göra de(om han nu så inte har så hög psyke så han borde annars förstå det)
Leverera föremål till en annan person

Mer kommer jag tyvärr inte på

Bära små saker är ju bra, att kunna stanna är också bra.... Annar är det ju roligt att skita folk i skallen på högt avständ :gremwink:

En korp måste man ju ha!
En kille i min grupp har en karaktär med lång, grå mantel, en korp på varje axel och bara som skoj, ett spjut.

Lord Lukas

Veteran
Har du egentligen någon aning om hur stor en korp är?? ;-) Det är du inte direkt en förvuxen kråka... även om det är många som verkar tro det... och dessutom är de ganska aggresiva av sig... vet inte hur enkla de är att få axeltama...
Och jag skulle inte vilja ha dessa klor som dag ut och dag in grävde sig in i mina axlar! För att inte tala om detta eviga klockande *klock, klock*...
Fast vackra och förädiska fåglar är det!

Mäster Atrion

Warrior
Det finns ju vanliga triks som: Attack, stanna, (Uppvisning trick om du är en gycklare), Locka osv. Och som fågel art går: Papegoja men det är ju ganska exotiskt, hök, falk. Men det svåra är väll att få en: Hök, falk att kunna prata.

Zaaken

Veteran
Ja om han nu kan prata flyttande så är ju det redan för mycket "muttrar vid ennan anna tanke om Tzam" men om han nu kan det så skulle han ju kunna göra detta sju saker.

1. Av lyssna andras samtall
2. Skicka som brev
3. Hämnta saker
4. På minelser
5. Attak
6. Vakta
7. Väkar klocka

Mäster Atrion

Warrior
Det var faktiskt inte så värst dumma tricks men en fågel borde inte kunna tala flytande. Fast än om han avlyssnar så kanske något ord fastnar i hans skalle. Vem vet kanske till och med grunden som de pratar om.