Jag har fått ansvaret för införskaffande av öl till min sambos föräldrars julfirande. Detta är ett hedersuppdrag som jag ämnar ta på största allvar. I förmiddags var jag därför förbi Systembolaget och införskaffade följande ölsorter:
Anchor Cristmas Ale (Anchor Steam Brewery)
God Jul (Det Kompromisslöse Bryggeri)
Kalasjulöl (Nils Oscar)
Mysingen Midvinterbrygd (Nynäshamn)
Sam Adams Winter Lager
Jag tänker också se till att införskaffa ett antal flaskor av Oppigårds Winter Ale, men den fanns inte på det Systembolag jag besökte idag.
Dock är jag inte någon julölsexpert och tar därför tacksamt emot förslag på andra ölsorter att köpa in. Så om någon har en julölsfavorit som jag inte har med ovan vill jag gärna få tips. Om det är någon av dem jag räknat upp som smakar extra bra eller skit (själv har jag bara druckit Sam Adams Winter Lager tidigare) vill jag också gärna får veta det - ett skitöl kan ju t.ex. funka som ingrediens i mummablandning.
Anchor Cristmas Ale (Anchor Steam Brewery)
God Jul (Det Kompromisslöse Bryggeri)
Kalasjulöl (Nils Oscar)
Mysingen Midvinterbrygd (Nynäshamn)
Sam Adams Winter Lager
Jag tänker också se till att införskaffa ett antal flaskor av Oppigårds Winter Ale, men den fanns inte på det Systembolag jag besökte idag.
Dock är jag inte någon julölsexpert och tar därför tacksamt emot förslag på andra ölsorter att köpa in. Så om någon har en julölsfavorit som jag inte har med ovan vill jag gärna få tips. Om det är någon av dem jag räknat upp som smakar extra bra eller skit (själv har jag bara druckit Sam Adams Winter Lager tidigare) vill jag också gärna får veta det - ett skitöl kan ju t.ex. funka som ingrediens i mummablandning.