Nekromanti Tips på läsvärda kampanjer

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Tjohopp, om man är sugen på att läsa (inte spela) någon kampanj, vilka kan då vara intressanta, gäller främst åt cthulhu hållet och konspirationer . Den som ska läsa har väldigt liten erfarenhet av rollspel, har koll på vad det är men har nog inte spelat nått sedan tidigt 80 :)

De där kampanjerna som brukar hyllas, är de även roliga att läsa?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Enemy within-kampanjen till gamla warhammer (det gjordes en ny kampanj till 3d edition med samma namn, men den har jag ingen koll på) är fantastisk att just läsa (och spela, för all del).

Inte så mycket Cthulhu, men väl en massa konspirationer och grejer.

Det som jag tycker gör kampanjen så härlig att läsa är hur välbeskrivet allt är, inklusive saker spelarna aldrig kommer att ha en chans att få kontakt med. Och det är roligt och underhållande skrivet dessutom.

IcarusDream

Anti-populist
Tatters of the King (dåtid), Unseen Masters (nutid) och typ allt som släppts till Delta Green är det bästa i läsbarhet till Cthulhu-kampanjer jag läst. Och riktigt bra kampanjer ut över det. Sen så har jag själv inte läst, men alla andra hyllar Sju porträtt av Elvira Wallin.

Jocke

Man med skägg
I The masks of Nyarlathotep är det kul att läsa om ledtrådarna, vart de leder och fundera på hur man själv som spelare skulle försöka komma vidare. Själva storyn är varierande bra. Men man får ett kul perspektiv på detektivandet och det gillar jag.

RasmusL

Champion
Jocke;n187711 said:
I The masks of Nyarlathotep är det kul att läsa om ledtrådarna, vart de leder och fundera på hur man själv som spelare skulle försöka komma vidare. Själva storyn är varierande bra. Men man får ett kul perspektiv på detektivandet och det gillar jag.

+1

Skippa alla herrings bara så är det bra drag :)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Gorillotaur har rätt. A Red and Pleasant Land är extremt läsvärd.

En kampanjplatsbok, fast inte en färdig kampanj, som jag gillar att läsa är '(H.P.Lovecraft's) Dunwich': en by full av folk med hemligheter, problem och egna agendor.