Violence? XD
Det är ett parodi/rant rollspel som pekar på det absurda med strid och våld mm i en hel del olika typer av spel och rollspel. XD
Start orden i spelet är
"Welcome to Violence, you degraded turd". Och om du betalar din SL pengar så kan du få fördelar vid karaktärsskapande, eller specifikt om du skickar pengar till spelskaparen så kan du få dubbla fördelar istället... eller om du t.ex tvättar din SL's sko med din tunga, specielt on de andra spelarna får se, så kan du även få rätt stora fördelar... you know... as you do. Spelet mer eller mindre idiotförklarar en lite här och där också. XD
Det är skapat av "Designer X"... eller även känd som Greg Costikyan, vilket var en av de personerna som skapade "Star Wars: The Roleplaying Game" från 87.
Wikipedia sidan för spelet.
Jag är rätt säkert på att spelet är gratis som PDF i dagsläget, eftersom nere i "External links" på wikipedia så finns det en direkt länk till PDF'en av spelet (som går att ladda ner). Jag äger faktiskt spelet själv... hade några kronor kvar mot slutet av ett Gothcon för en 13-14 år sedan, och drev runt (under den där sista timmen innan vi åkte hem) för att se om jag kunde hitta något att spendera dem på... stötte på detta spel för en... 10a eller en 5a eller något. XD Har dock aldrig spelat det.