Nekromanti tips på minis

tull

Hero
Tjena har börjat jaga plast och tennfigurer att använda vid rollspel igen. Känner nu att jag behöver forumets kollektiva hjälp i detta.

Söker:

Först och främst, tips på sidor där man kan köpa figurerna. Söker då europeiska diton. Reaper äger men jag har inte lust att riskera någon tull. Dessutom är det nyttigt att vidga sina vyer. Om sidan även har bra varianter på bases så blir jag extremt nöjd. Jag gillar att köpa allt på samma ställe.

Sedan. Om ni känner till några miniatyrer som passar in på följande kategorier så får ni gärna länka till dem här.

Bard/Monk/Fighter-ish*

Gnome/Halfling/Human-ish**

Yrket och rasen bör gärna kombineras.

*= Om det är en paladin eller något dylikt så går det också bra.
**= Det ska se ut som en människa. Står det half-elf på beskrivningen bryr jag mig inte om det.

peta

Warrior
Kolla Game maniacs de har bl.a. Reaper i sitt sortiment. När det gäller figurer till rollspel så har jag inte hittat någon som spöar Reaper när det gäller kombinationen kvantitet och kvalitet. Annars sök på Cool mini or not och se om du hittar några figurer där som passar.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Kolla igenom Pathfinder Miniatures och se om du inte kan hitta det du söker där. Jag tycker att de ser jäkligt coola ut. Om inte annat är de ju baserade på Wayne Reynolds konst, vilket såklart är ett stort plus.

En halfling bard, t.ex:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
peta said:
Kolla Game maniacs de har bl.a. Reaper i sitt sortiment. När det gäller figurer till rollspel så har jag inte hittat någon som spöar Reaper när det gäller kombinationen kvantitet och kvalitet. Annars sök på Cool mini or not och se om du hittar några figurer där som passar.
Mycket häftiga grejor, men usch vilken jävla hemsida! Ingen produktinformation alls, typ, och bilderna är så små att man får gissa sig till vad man köper. De skriver ju inte ens ut tillverkarnas namn, så att man kan gå in på deras hemsidor och se vad det är för produkter.

Ram

Skev
Kolla på dessa:
Humans

Gnomes

Halflings

Är priset en "issue" eller ej? Det finns en kasse commons som ser ok ut, men generellt sett så är målningen bättre desto högre rarity de har.

tull

Hero
Ram said:
Kolla på dessa:
Humans

Gnomes

Halflings

Är priset en "issue" eller ej? Det finns en kasse commons som ser ok ut, men generellt sett så är målningen bättre desto högre rarity de har.
Ja alltså. På Underdark kan man väl inte köpa något? Det är väl ett bytessystem?

Ram

Skev
Persson said:
Ja alltså. På Underdark kan man väl inte köpa något? Det är väl ett bytessystem?
Stämmer, det var mer ett svar på frågan om minis som passar in på följande kategorier-frågan. Du kan kolla på gubbarna som finns där (med bilder och sorterade efter ras) och kolla vilka du vill ha var min tanke. Otydligt, sorry.

För att handla så finns alltid Collectors point om man vill stödja den svenska marknaden (men de är dyra...). I övrigt har jag bara handlat från staterna så jag har klent med tips på europeiska siter.