Nekromanti Tips på spel för runt 100 kr

Som några utav er kanske har läst i mitt förra inlägg (se nedan) så hade jag tänkt att köpa några boostrar Pirates of the spanish main till en kompis i student present. Fast nu börjar jag fundera på ifall det kanske finns några andra roliga spel man kan köpa så att man har lite alternativ? Kan ni tipsa om några roliga spel som kostar runt 100 kr?

Ulfgeir

Swashbuckler
Tja du kommer ju upp ovanför 100 kronor på dessa alternativ tyvärr. De flesta spel brukar ligga på 150-

Guilliotine
Fluxx
Spank the monkey

Sedan skulle nog även spelen från Cheap Ass Games funka. Vissa av dem är tyvärr inte vidare bra, andra är väldans skoj.

/Ulfgeir

Foggmock

Myrmidon
Sorry, men de flesta hyfsat vettiga spel går på iallafall 200 eller så. Jag kan inte ens komma på ett ovettigt spel som går på en hundring.

Skulle möjligtvis vara inkörsportar (startpaket el. liknande) till beroendespel (samlarspel), alternativt Icehousepjäser (www.icehousegames.com), men köper man en tub Icehouse får man nog lägga mer än 100 sammanlagt, med tull och frakt inräknat.

Uppa pengen lite och köp någon Chez-inkarnation (Chez Geek och Chez Goth är typ... minst specifika. Grunt är militärtemat och humorn passar mest lumpare(eller folk med militär förståelse) och Greek är studenttemat men åt amerikanska studentkulturen främst). Hittar du ett Fluxx så är det också en mycket bra present.

Eller introducera honom i figurspelshobbyn med hjälp av en Warmachine Prime-regelbok för 135:- på www.gamemaniacs.se

Foggmock - föreslår

Fluxx

Har faktiskt funderat på Fluxx eftersom jag har hört att det ska vara bra... Det är bara det att det ser så himla tråkigt ut, designmässigt sett... Därför har jag aldrig lyckats övertyga mig själv att köpa spelet...

Foggmock

Myrmidon
Re: Fluxx

Charmen ligger inte i designen, duh.

Och tja... om du står ut med tyska så är tyska varianten av Fluxx mycket färggladare och rundare i designen. :gremgrin:

Hmmm "Achtung".... tja... "Ach" betyder ju av och "Tung" betyder ju tuning.... men... va fan, kan Tyskarna inte skriva eller??

Ovanstående text illustrerar ungefär hur bra kunskaper jag har i Tyska :gremlaugh: (Ok, jag vet vad Achtung betyder och jag förstår enstaka meningar... men inte mycket mera, jag läste Spanska när jag gick i högstadiet :gremtongue:)

Nä, men får väl helt enkelt skita i designen och fundera vidare ifall det verkar vara nått att ha.

Foggmock

Myrmidon

Tja, kan man Fluxx-reglerna är det inte helt omöjligt att lista ut vad de olika korten gör (de enda som är helt textbaserade är ju Actionkorten), och svenskan i egenskap av ett germanskt språk är ju likt tyskan, för att inte tala om de mängder av låneord vi snattade under medeltiden.

Å andra sidan skulle ett Fluxx på tyska vara en riktigt, riktigt konstig present... :gremcrazy:

Jo det är ju sant he he :gremsmile: Det vore ju en riktigt orginell och skum present. Typ som när några utav mina kompisar gav några present kort på McDonalds muffins åt en utav mina andra kompisar :gremwink:

Fast nu har jag faktiskt redan köpt presenten till min kompis, jag kollade efter Fluxx men Fluxx var slut, så det fick bli tre stycken Pirates of the crimson coast boosters istället (+ två stycken åt mig själv).