Nekromanti [Tips/Reklam] Dungeons & Dragons | Sweden

Apelsinen

Veteran
Jag ville passa på att tipsa om diskussionsgruppen Dungeons and Dragons | Sweden på Facebook och på Discord. Facebook-gruppen hittar ni här:

https://www.facebook.com/groups/708983495976812/ Och inbjudanslänk till discorden finns i gruppen, om ni inte använder Facebook av en eller flera anledningar så skicka ett PM så får ni länk.

Om ni vill ha en mer direkt diskussion gällande allt kring Dungeons and Dragons, vi har över 560 medlemmar på Facebook och drygt 100 på Discord. Vi jobbar just nu för att ge våra medlemmar ännu fler anledningar att vi är ett bra ställe, med tal om lösningar för att kunna få prenumerationer på roll20 premium gratis.

Utöver det så har vi en väldigt trevlig och välkomnande miljö, i Discorden har vi just nu två grupper som spelar över roll20, med fler på gång att starta. Vi välkomnar alla, oavsett erfarenhetsnivå i Dungeons and Dragons (eller rollspelande överhuvudtaget), kön, ålder, läggning, religiös åskådning eller politiska åsikter. Regeln är att ingen ska bli utsatt för kränkande behandling.

Välkomna!
//Apelsinen och resterande av väktarstyrkan i Dungeons and Dragons | Sweden

LJSLarsson

Hero
Har precis letat efter något sådant här!

Har på begäran börjat spelleda Dungeons & Dragons för en grupp kompisar, och det är ju verkligen ett system där det är skönt att bolla frågor med andra. :)

Khan

Kondottiär
Vet någon om en annan Discordkanal för svenska rollspelare? Jag har haft stort utbyte av Svenska Rollspelspoddar, men vore skoj att komma in i någon mer? Jag har inte spelat DnD sedan 3.0 var nytt och häftigt så just den här verkar inte riktigt vara min kopp te... Men ett riktigt bra initiativ!

Jocke

Man med skägg
Om det finns drag i Rollspelspodd-discorden kanske ni ska jobba med att göra den till hela sveriges rollspels discord? Jag kan inte alls det formatet, så jag har svårt att se om det är en bra eller dålig ide.