Nekromanti Tips till Äventyr/Kampanj!

Kherzam-Roghan

Veteran
ALLA SPELARE UNDER MITT STYRE! SPOILER VARNING!

Jag har ett underbart skräckäventyr på G, just nu! Men jag skulle behöva lite hjälp att utveckla det lite. Det ska handlar om en stor ondska som är på väg att släppas ut. Det är det att rollpersonerna kommer att hjälpa denna ondska, utan att de vet om det. De kommer att träffa en blind man i Boron, som ber dem att hjälpa hitta hans bror, som försvann för ett tag sen. När de accepterar kommer en av dem, att börja drömma mardrömmar. Det kommer som en liten historia bit för bit, varje kväll men det är olika personer som kommer få mardrömmarna. Hur skulle jag kunna utveckla det?
Lite tips bara... Tack på förhand!

Tirakens död...
Dvärgens bröd...

Hur ska äventyret fortsätta?

Förslag: Ska du ha med en magiker som skurk ska du efter en stor jakt ta dem till helm i damarien. Där skedde (om jag minns rätt) den hemska striden mot vandöda med massor av förluster. (en magiker gjorde så att vandöda reste sig och när de gick förbi ett annat lik så reste sig det också. Så när de slogs och dödade folk så...) Kanske vill magikern ha formeln eller så kanske det är den kända demonen xerim som härjar. Har hittat honom i massor av böcker dolt, och i drakväktarserien. Han kanske ska använda besvärjelsen för att få makt och kunna ta över världen, hahahaha!!!! Eller så behöver xerim frigöra sin herre så att också han kan vandra på mundanas gator. Mäktig demonfurste. Gudarna kanske inte orkar bry sig och vill leka istället så de gör så att Rpna blir deras "utvalda" och måste följa efter. Kanske skickar de en följeslagare, ex, en gammal "galen" gubbe som ger dem råd. Eller så har du tänkt ut något själv.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

DjeVul

Warrior
Demonen

I drakväktaren kallar han sig Xavier... är det bara ett täcknamn?

/Martin

Skelander

Veteran
En rolig liten sak som jag utsatte min spelare för för ett tag sen.
På fem olika ställen i en stad (detta kan givetvis vara ett land också, eller en kontinent) fanns det ledtrådar till en lösning (exakt vad spelar ingen roll, men i detta fall var det ett pussel). Det roliga var att de fem ställerna tillsammans bildade de fem hörnen i ett pentagram. Mitt i pentagrammet fanns till slut ondingen (han ville frammana en stoooor demon :gremelak: och den sista pusselbiten.

Du skulle ha sett de andra spelarnas miner när en av dem sa: "Men, det är ju en pentagram!" :)

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy

Virocon

Swordsman
Den blinde kan till exempel vara en tokig nekromantiker som vill uppväcka demoner genom deras kroppar. Han låter dem springa till en grotta där han ligger gömd, fångar in dem, skruvar fast dem vid bordet och tar fram dolken.

Eller så kan det visa sig att det är brodern som är ondskan, han blev nämligen kidnappad, fastskruvad och övertagen av en demon. Så hittar spelarna honom, med allt vad det innebär. Exorcism är skojiga saker...

Eller så kan de jaga kidnapparna över havet, varefter de ränner iland på den här ön där Hin Onde skall anlända, och så möter de en h******s massa vandöda som vill mobba dem. Obs! INGET operation övervåld, men låt det ränna omkring lite halvruttna lik.

Sen så kan det ju vara lite drömmar där de ser sig själva dö. Då skulle min RP fly, men å andra sidan så flyr jag från ekorrar/images/icons/cool.gif!

Eller så kan det vara en jättesammansvärjning där de inte kan lita på någon, och där de jagas av ordningsmakt, prisjägare och militanta feminister/images/icons/wink.gif.

/Virocon Illuantan fín Liham t'un Sanari- den [color:yellow]stentuffe

Rosen

Myrmidon
Re: X-Men!!! (Xavier) [ot]

Bara för att göra det krångligare så var Demonen det svenska namnet på Daredevil när han hade sin egen tidning på 60-talet. (-:

Fast en jättemäktig motståndare som är blind <I>och</I> sitter i rullstol kanske vore ett fräscht grepp...

--
Åke

Roblin

Warrior
Eller så kan det vara en jättesammansvärjning där de inte kan lita på någon, och där de jagas av ordningsmakt, prisjägare och militanta feminister

Det sista vore nog ändå värst.

Skämt åsido, idén om att rädda brodern är fin, det bästa vore väl nästan om det visar sig att bordern är fångad av något prästerskap, ett prästerskap som är rätt ås omtyckt i det här området. Roliga med detta är att för en gång skull har ett prästerskap gjort något rätt, brodern visar sig vara någon sorts manifestation av hin håle själv [nästan iaf].

-roblin-

Krille

Super Moderator

"Fast en jättemäktig motståndare som är blind och sitter i rullstol kanske vore ett fräscht grepp..."

Var inte skurken i Big Trouble In Little China där: närsynt, lomhörd och rullstolsbunden (utom när han var sitt forna jag, men då var han å andra sidan immateriell)?

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

hatten

Swashbuckler
Re: X-Men kommer till Mundana *skrattar*

Ooo få se....

Wolverine alias Logan ( järven på svenska ) är kort har dåligt humör och klor hans krafter är bra luktsinne otroligt bra läkekött och stor styrka samt articifiella klor och förstärkt skellet..

Cyclops alias Scott Summer kan skjuta optiska strålar ( ? Optiska strålar ? kanske laser av något form ) endast rubinkvarts klarar av de destruktiva strålarna. Som barn råkade han ut för en trauma i huvudet ( Hjärn träff ) och förlorade förmågan att stänga av sina ögonstrålar..

Professor X Alias Professor Charles Xavier expert på mutationer och den kraftigaste telepaten på jorden hans ben skadades i krig och han sitter därför i rullstol men det hindrar inte honom nämdvärd då hans mentala förmågor gör honom till en av jordens kraftigaste telepater..

Marvelgirl/Phonix Alias Jean Grey hennes krafter är telekinesi honkan lyfta saker med tanken och även läsa folks minnen hon är en snäll kvinna med sexig kropp och som är hjälpsam..

I Eon blir dom..

Wolverine från norra Kraggskogarna en argsint Gurdh som är extremt argsint med vassa klor och stor styrka denna lilla arga Tirakiska mutant Gurdh är den bästa på det han gör och hans skellet blev försterkt av Somdia ( en Dvärg ville testa om det gick under projekt Vapen-Grrr ) hans namn är Logkur och bergstroll fruktar honom..

Cyclops även då hans ögon alstrar sitt eget ljus kan han bara vara Tirak eller Dvärg men med tanke på hur lång tid det tog i serien för han att fria till Jean Grey så gissar jag att han måste i Eon vara Dvärg..
Denna dvärg Cotts Klan Zolot hus Summer ögon skjuter en stråle av ren magisk energi motsvarar en energi stråle på fyra magnituder. ( Ob4T6 i skada ) oavbrutet endast genom sina glasögon av Rubinkvarts kan han låta bli att skada folk..

Professor X Då han är en figur som sitter och planerar bakom kulliserna så måste Proffesor X vara en Sanarie Alv som tappat håret.. ( För mycket IQ trängde tidigt bort allt hår från huvudet ) han kraftiga telepatiska krafter gör att han kan sitta och läsa folks minnen eller ta över deras kroppar. Han skraft började tidigt manifestrera sig under tonnåren och han drömer om en värd där alla varesler kan leva sida vid sida därför har han samlat ihop en grupp Magiska varelser från de olika raserna..
Magikus Xavrijadi från Sanarie kallas han..

Jean Grey blir då hon är söt en liten tjej en rödhårig Leramisk alv som med sin telekinise kan få en bärförmåga på 70 kg och kan läsa folks tankar..
Av någon udda anledning dras hon till dvärg Cotts Klan Zolot hus Summer som hon älskar men även till Logkur Gurdhen då hon finner hans våldsamhet och ärlighet atraktiv..

Hur ska äventyren gå för Xmen från mundnaa

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

Kherzam-Roghan

Veteran

Det här var ett underhållande inlägg =), men det hjälper mig inte i min KAMPANJ!!! >=>

Tirakens död...
Dvärgens bröd...

Re: Demonen

Då blandade jag in honom i min teori, men jag HAR faktiskt sett en kille som heter xerim i flera olika ställen. Troligtvis bara en slump, men jag ska göra det till en intressant kampanj eller nått. Beskriver inte mer då mina spelare lusläser forumet. Och så har jag inte kommit på något ännu...

"I begynnelsen skapade människan Gud"

LeJonklev

Swordsman

Skrota din kampanj och kör på detta istället. Det låter as-fräckt /images/icons/smile.gif

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

Virocon

Swordsman
Sanari är missförstådda...

Menar du att Vi sanarialver skulle missbruka vår magiska kunskap och skada folk? Vi som är så snälla...

Nåja, det är en kul översättning!

/Välkommen till sanari direkt!
Om du vill ha magisk rådgivning tryck 1
Om du vill ha lyfaliglasprodukter tryck 2
Om du vill ha assistans i politiskt rävspel tryck 3
Om du(censurerat)

Virocon

Swordsman
Kherzam, hjälper det här då?

Du känner till det här med att man brukar tro mer på den man hör först, oavsett vilka argument som den efterkommande antagonismen säger? Låt en av de styggas representanter lura RP:erna att springa deras ärenden! Om du kan få spelarna att begå kriminella handlingar så är det pluspoäng/images/icons/cool.gif!

Virocon

Swordsman

SL kan ju utse vilken jubelklant eller vilket kolli som helst som ledare för en otrevlig grupp, han har ju alltid en massa personer med sig som backar upp honom, skjuter efter rp:erna och stjäl godis från de lokala småbarnen. Det jobbiga är väl oftast hans män?

Och Vad är "OT"? Vad betyder det?

/Virocon