Jag har under morgonen och förmiddagen lämst om Savage Worlds olika settings vilket har fått mig att börja tänka i helt nya banor. Jag funderar på att skippa min idé om att spelleda Operation: Fallen Reich, Top Secret/SI, HEX/Indiana Jones och Chock på 50-talet för att istället spelleda en kampanjidé som bygger på SW och
East Texas University. Vad säger ni om det här?
Spelarna är studenter på East Texas University i modern tid. Vi spelar något skräckäventyr/introduktionsäventyr för att spelarna ska förstå vad spelet ETU är för något spel. I de kommande äventyren värvas rollpersonerna av en hemlig organisation (ex. S.A.V.E.) vilken behöver ockulta utredare med naturlig förankring till universitetet. Detta eftersom organisationen på goda grunder anar att Det Okända är väldigt närvarande i trakterna kring ETU. Spelgruppen spelar sedan framförallt ETU-, Chock- och Unknown Armies-äventyr. Jag tänker mig också att studenterna pluggar kurser i historia som slutar med att de via en portal i universitetets källare eller något annat konstigt slungas 70 år tillbaka i tiden och hamnar i England under andra världskriget. Självklart är jag ute efter att låta spelarna spela O:FR-äventyr på detta sätt. Den stora fördelen med det här upplägget är att jag bara behöver SW och ETU och att jag kan lägga min energi på att få ihop den här skräckstoryn vilket är en mycket roligare uppgift än att rensa ut Cthulhu-tjofräset ur Achtung! Cthulhu. En spontan idé är att låta RP läsa fler historiekurser på ETU som via en portal på vinden slutar i Ravenloft-äventyr. Spelgruppen ska mest spela rollspel av nostalgiska skäl så det spelar ingen teater om den här skräckblandningen inte håller ihop ordentligt. Jag tror dessutom att det blir så mycket roligare för spelarna att spela SW än BRP eftersom knappast någon i spelgruppen har hört talas om SW förut.
Är det någon som vet någonting om rollspelet East Texas University? Är det någonting att hänga i granen så här i mellandagarna?