Nekromanti Tips till PS2?

solvebring

Superhero
Tjenare!

För några dagar sedan köpte jag mig ett PS2, de har ju gått ned bra i pris, så ett helt nytt för 900:- gick jag med på. :gremgrin:
Men efter jul så var det grymt utplockat på spel, och jag ville ha ett som både jag och min sambo kan spela, så jag köpte OS i Athen... Ett DÅLIGT köp... Vilket skit.

Nåväl, jag vill nu ha tips om schyssta PS2-spel. Både jag och sambon gillar "äventyrspel" - typ Zelda, Sonic, Mario etc. Ni vet, "springa-runt-samla-mynt-och-slå-ihjäl-monster-och-möta bossar-spel". Sen så gillar man ju de mesta komiska spel, som t.ex. Mariocart-liknande och så.
Sen så går en del fight spel bra, speciellt de med asiatisk touch, samuraj-games och mangainfluerade spel etc.
Ja, alltså, vi kan även tänka oss kuliga 1-player spel, vilket de där äventyrspelen är. Men om ni vet kuliga 2-player spel också, så vi kan umgås lite när vi spelar så tipsa om det med - liknande det jag räknat upp... :gremgrin:

Ja, när ni tipsar så skulle det vara kul med en liten recension - ja, jag vill sjävklart veta lite om spelet alltså. :gremgrin: Och kom ihåg att tala om ifall det är 1- eller 2-playerspel.

MrG

Swashbuckler
Jag och sambon har kört igenom dessa tillsammans:
Timesplitter 2 (och 3, 1 ligger på tur), äventyrar/skjuta spel, bra storyco-op, speciellt tvåan.
Lego Star Wars ll som är orginalfilmerna i lego, gulligt ävntyrs och plattformigt.

En hel del Tekken har det blivit, nyare är alltid snyggare, bra fightingspel, både mot sambon och som partyspel.

Måstespelet för fester är annars Singstar, bra på många, fast kräver visst självförtroende eller oräddsla.

Gulliga spel för en spelare är favoriterna Racthet & Clank och Jak & Dexter

Feliath

Swashbuckler
ICO! ICO ICO ICO [NT]

NT = IIIICOOOOO!

/Feliath — Eller Shadow of the Colossus föralldel

MrG

Swashbuckler
Glömd nämna det mest gyllne i sammanhanget Kuri Kuri mix, jättesött japansk klurspel, som kräver samarbete.

Gordeg

Hero
Någon bara måste nämna Final Fantasy X... det kom 2001 men står sig fortfarande jämfört med de flesta äventyrsspel till PS2:an.

Dessutom släpps Final Fantasy XII i Europa i slutet av februari (enligt eurogamer). Efter det kommer PS2-konsolen att tyna bort och dö...

Gordeg

Gardener

Champion
Mina favoriter är GTA-serien, men det verkar inte riktigt passa in på dina önskemål. Som fightingspel gillar jag främst Soul Calibur-serien, då man kan göra roliga saker utan att veta exakt vad man håller på med och det känns som större variation när varje gubbe även kan ha olika vapen.

Några kuliga spel typ mariocart har jag ingen koll på, micro machines kanske, vilket är ganska underhållande men väldigt frustrerande. Att köra med trainer som dubblar den redan ganska höga hastigheten gör spelupplevelsen helt vansinnig. =]

Silent Hill-serien kan räknas som ett 2-spelarspel då det är så läskigt att man måste vara två för att spela, älskar den serien, speciellt tvåan som dessutom har ett helt underbart soundtrack.

Annars kanske Jak & Daxter eller Ratchet & Clank kan vara något, men jag har tyvärr inte testat dem själv.

Troberg

Sinister eater
Silent Hill-serien kan räknas som ett 2-spelarspel då det är så läskigt att man måste vara två för att spela, älskar den serien, speciellt tvåan som dessutom har ett helt underbart soundtrack.
Jag är lite mer macho, jag kan spela dem ensam, men de är attans bra.

Ett annat charmigt spel som jag tyvärr inte lyckades spela förbi första disken (ska kanske testa det på min nya PS2 med annat chip) är Koudelka. Turordningsbaserade fighter och mycket stämningsfullt.

Martian Gothic är också bra, riktigt otäck stämning, mer utforskande än action.

Vill man ha lite mer action i sitt utforskande så är ju Parasite Eve och Resident Evil klassiker.

Vill man ha racing så är det Burnout-serien som är bäst. Precis som nollvisionen, fast tvärtom.

Racingliknande sportspel så gäller SSX3. Snowboard med otrolig känsla, det är så att man kommer på sig själv med att luta med i svängarna och hålla andan i de stora hoppen. Riktigt bra.

Alla de här har nåt år på nacken, så de borde vara billiga att köpa.

solvebring

Superhero
Ville bara tacka er allihop som skickat in alla dessa fina tips!
Fortsätt gärna! - Inte bara för min skull, utan för alla PS2-lirares skull! :gremtongue:

solvebring

Superhero
Okej, tack ändå.
Får väl se mig omkring.
Funderar på att skaffa Buzz - musikfrågor, det verkar kul att lira för att umgås några stycken. Har lirat det hos svärmor med sambons lillasyster och sådär, och det var faktiskt jäkligt skoj.

Troberg

Sinister eater
Men de hänger ihop i alla fall?

Det går typ ut på samma saker?
Tillräckligt mycket för att du ska känna igen dig, men inte så mycket att det innebär spoilers.