Denelian Arali
Veteran
En utav de mest frekventa (negativa) anmärkningarna om Eon verkar vara att striderna tar en sådan lång tid. Men då borde alla SL's också tänka på att ett slagsmål eller en strid inte alltid håller på tills någon har stupat, folk brukar vara ganska motvilliga till att slåss till döden faktiskt.
Egentligen så brukar väl de flesta strider avslutas vid första blodutgjutelsen, om ens det. Om någon får in ett anfall mot dig, om ens så bara en knytnäve i ansiktet, så brukar man ge upp alla fortsatta anfallstankar och försöka fly.
Om SL's börjar köra efter den lilla tankebanan så ska ni se att strider går mycket, mycket fortare. Jag menar, hur många strider borde egentligen sluta i att någon dräper den andra... blir man skadad så vill de flesta ganska instinktivt fly därifrån, dessutom så blir det mycket mer rollspelande då rollpersonerna får fiender som fortfarande lever i vissa städer + valmöjligheten att kanske förfölja dem och splittra gruppen, allt efter hur våldsbenägna de kan tänkas vara.
Tänk på att de flesta logiskt tänkande personer hellre lever för att ge igen en annan dag än försöka dräpa sin motståndare för att sedan själva dö p.g.a. alla skador den kan tänkas ha åtdragit sig.
Kortfattat:
Låt oväsentliga SLP's och monster fly oftare och snabbare för att snabba upp strider. En seger är ändå en seger, även om fienden kanske lever fortfarande.
"Ateist, javisst!"
Egentligen så brukar väl de flesta strider avslutas vid första blodutgjutelsen, om ens det. Om någon får in ett anfall mot dig, om ens så bara en knytnäve i ansiktet, så brukar man ge upp alla fortsatta anfallstankar och försöka fly.
Om SL's börjar köra efter den lilla tankebanan så ska ni se att strider går mycket, mycket fortare. Jag menar, hur många strider borde egentligen sluta i att någon dräper den andra... blir man skadad så vill de flesta ganska instinktivt fly därifrån, dessutom så blir det mycket mer rollspelande då rollpersonerna får fiender som fortfarande lever i vissa städer + valmöjligheten att kanske förfölja dem och splittra gruppen, allt efter hur våldsbenägna de kan tänkas vara.
Tänk på att de flesta logiskt tänkande personer hellre lever för att ge igen en annan dag än försöka dräpa sin motståndare för att sedan själva dö p.g.a. alla skador den kan tänkas ha åtdragit sig.
Kortfattat:
Låt oväsentliga SLP's och monster fly oftare och snabbare för att snabba upp strider. En seger är ändå en seger, även om fienden kanske lever fortfarande.
"Ateist, javisst!"