Nekromanti Tips till Star Wars äventyr!

Mr.Walker

Warrior
(även postad i sveroks forum)

Tips till Star Wars äventyr! Ändra/Ta bort det här inlägget Citera Ta bort det här inlägget

Hej jag söker snabba och bra tips till mig star wars äventyr.

Rpna ska utforska en djungelplanet och rädda en expidition som gav sig dit först utan att komma tillbaka. Då dom kommer dit så slås skeppet av utan särskild anledning och krashar ned i djungeln. Rpna överlever och skeppet är i förvånandsvärt gott skick, men en till synes okänd kraft gör att det inte kan flyga.

Det bodde ett folk där som försökte skapa ett paradis och komma undan en ondskefull robotarme. De hade en generator som gjorde att ingen energi från skepp , robotarna eller vapen funkade på planeten. Därför krashade rpna.

De höll till i tempelbyggnader. Men där fanns oxå ett grisfolk. Man försökte tämja den med en drog men drogen gjorde dom istället mer aggressiva. Grisfolket utrotade alla människor som bodde där. Nu finns endast templen kvar och grisfolket.

Rpna hittar sköldgeneratorn. Men för att stänga av den krävs 4 nycklar. Det finns fyra tempel, vägarna leder till dom, som finns omkring generatorn, fast ja några km bort.

I ett av dom håller grisfolket till som håller expiditionsmedlemmen fången. Dom proppar i honom mat så han ska bli fet sen när dom äter upp honom.

I varje tempel har jag tänkt det ska finnas en nyckel.

I det södra templet finns dokument som berättar om hur grisfolket kom till. Där i en bur finns ett människoskellet, tycks ha låst in sig själv för att komma undan något. Han har en av nycklarna i en halskedja.

Det jag undrar är... vad ska finnas i dom andra två templen?
Olika ideer;

* En rancor. I hans spillning finns 2/4 nyckeln.
* Thugs som krashat på planeten finns i ett tempel. Dom är elaka
och oärliga, de är brottslingar. Rpna måste på något sätt få nyckeln
från deras tempel utan att väcka misstanka. Om de får veta
att rpna har ett fungerande skepp så...
* Ett jedispöke som gömt nyckeln, då han levde. Han vakar i ett av
templen fortfarande. om rpna kan svara på hans gåtor så berättar
han vart nyckeln 3/4 finns.
* Den sista nyckeln finns i grisfortet där oxå medlemmen är fången?
Men det blir lite motsägelsefullt. För lite av iden är att rpna måste
stänga av generatorn, så att de med sina vapen, kan befria
fången. Det är mkt grisar nämligen...

* Det finns en av dom som bodde på planeten kvar i liv?
Han har nyckeln på sig och har gömt sig någonstans? Hur kan man
hitta till honom? Vilka ledtrådar finns?

+ Då generatorn stängs av har rpna ett nytt problem; Många robotar som krashat där tidigare börjar funka. Dom kommer försöka ta rpna tillfånga och fråga vart resten av deras "vänner" gömt sig. Dom tror att rpna tillhör det gamla folket som levde där. Rpna måste oxå.. hjälpa dom att laga deras skepp?

Aja. Somsagt så behöver jag massa olika ideer om vad det kan finnas för utmaningar i templen. Alltså missförstå mig inte nu, det ska inte vara några DND tempel med massa hundra gångar och fällor. Utan liksom Tempelbyggnader med ganska sparsamt innehåll men som ändå har någonslags av substans.

Ös på! Har ni några andra förslag eller ideer så kom gärna med dom
också! Deadline är nästan lite imorgon typ;)