Nekromanti Tips

Demolas

Veteran
Jag skulle bara vilja tipsa om neogames boken Svärd spel i Hadarlon för alla ni som tycker om Eon.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Drakväktare

nja, visst. Den utspelar sig i Mundana men boken i sig är inte särskillt intressant, och det literära värdet lämnar faktiskt en smula att önska. Dessutom så är nästan alla karaktärer i boken väldigt stereotypa, vilket jag givetvis tar avstånd ifrån.

Däremot så vill jag starkt rekommendera Drakväktar Trilogin.
Det är 3 böcker som utspelar sig i Mundana som enligt mig håller betydligt högre kvalité än svärdsspel i Hadarlon. Om man tycker om lite mörkare stämningar och inte behöver puttenuttiga slut i sina böcker så är detta ett klart alternativ.

Jimmy

The One Ringkvist
Re: Drakväktare

Naug... smaken är verkligen som baken här.. alla gillar olika böcker tyvärr. Min personliga uppfattning om Drakväktare (har bara läst till mitten ännu) är att den är grymt stereotyp och bygger mycket på återuppväckta ungdomshjältar.

Författaren presenterar varje ny karaktär för läsaren som den mest "mystiske,""kraftiga,""vackraste," och så vidare. Fick faktiskt lite ont i skrattgroparna när jag läste det de första gångerna. Har dock inte hunnit ta del så mycket av boken ännu dock, återigen, så jag ger mig inte in i någon diskussion om den.

Litterära värdet varierar kraftigt må jag säga....

DAKRilla

Hero
Re: Sär skrivning

En underbar sida om ämnet:
www.skrivihop.nu
"Skivad kalv lever med kul potatis" - kan skivade kalvar och potatisar vara sambos?
"KASSA SKÅP - inget att förvara något värdefullt i."

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Drakväktare

Du svarade med
Naug... smaken är verkligen som baken här.. alla gillar olika böcker tyvärr

Det är 3 böcker som utspelar sig i Mundana som enligt mig håller betydligt högre kvalité än svärdsspel i Hadarlon. Om man tycker om lite mörkare stämningar och inte behöver puttenuttiga slut i sina böcker så är detta ett klart alternativ.

Lägg märke till orden "Enligt mig" och "om man tycker om" i mitt inlägg.
Jag tycker att drakväktartrilogin är mycket mer intressant än "Svärdspel i Hadarlon" är. Främst på grund av dess mörka natur vilket jag faktiskt saknar i all fantasylitteratur jag läst hittils. I svärdspel i Hadarlon så tycker jag defintivt att alla karaktärer är verkligen vad man förväntar sig från ett D&D äventyr från -85 eller så.

så jag ger mig inte in i någon diskussion om den.
Varför vädrar du då dina åsikter ? /images/icons/wink.gif
Du kan väl återkomma när du läst igenom trilogin så kan vi tala om det då ifall du har lust.