Nekromanti Tirak-vägrande polare

Cainite

Veteran
Här är en [color:448800]grisodlare</font color=448800> som fått problem. /images/icons/smile.gif

Har spelat Eon bra länge nu iallafall några år och har fattat rejält tycke för Tiraker och då närmast Trukher. Något som inte uppskatttas av mina medspelare, som tycker att jag abra är ute efter att slå och mosa alla vi träffar på. Tilläggas bör att SL inte har några som helst problem med att jag vill vara Trukh. Om jag nu får tillfälle att spela med en Trukh så spelar jag den naturligtvis inte inte bara:*banka banka* Uhhh, det var roligt ge mig en öl! *banka banka* och så vidare utan försöker utveckla honom i takt med att vi äventyrar. Visserligen brukar det inte dröja så länge innan SL blir trött och kastar 10 troll emot oss och dödar oss, så utvecklingen av mina karaktärer går väl si sådär. [br]Men nu till min huvudpunkt: Hur ska jag få mina medspelare att acceptera att jag vill (och får för SL) spela Tirak och Trukh? Tacksam för tips och ideér om bra mutor och/eller hot. Hehe.

HoBBiT

Veteran
Hejsan. Nu känner inte jag till hur ni gör i er spelgrupp. Men ettersom din SL godkänner de så har de andra inget val egentligen (om man ska vara hård o bestämd). Som spelare så e de viktigt att kunna vara flexibel inför allt de som SL kastar mot en. Så om jag hade varit en av dina medspelare så hade jag accepterat faktum o rollspelat mig ur situationen. Trukher o andra raser matchar varandra dåligt i de allra flesta fall (där för är de juh inte lämpade som rollpersoner).

Detta inlägg hjälpte juh inte dig alls överhövetaget, men har SL sagt nått så e de som gäller :gremsmile: Tycker jag ialf...

Naug

Veteran
Personligen tycker jag att det är roligare att spelleda rollpersoner som varierar sig lite men om spelledare tycker att det är okej så är det väll bara för dina kamrater att bita ihop och hoppas att du tröttnar på att spela Tirak (Trukh). Eller så kan ni kanske komma överens om någonting som kan lösa tvisten.

Lycka till! /images/icons/smile.gif

Utopi

Warrior
Nu ligger det till så här. Trukher gör inte så mycket annat är att dricka och slåss. Trukher är svåra att spela i en icke stridsbaserad kampanj. För om du spelar trukh måste du tycka om att slåss, vara lite små trög och allt som kommer med det. Du verkar faktiskt inte det minsta intresserad av att spela handelsman eller liknande. Så det är kanske mer du som måste ändra din spelstil, eftersom 1 hel grupp verkar ogilla den. Att vara tirak/trukh får du gärna fortsätta med, men prova att inte göra en krigare.

/peter

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Du måste få dom att inse den mysiga charmen med Tirakersläktet.

Om dom tycker om StarTrek så jämställ dom med Klingoner, Faktum är att Tiraker är på ett kulturellt plan mycket närmre StarTreks Klingoner än t.ex. Tolkiens Orcher. Och Klingoner är ju charmiga eller hur ?

Annars är det bara att hitta alla lite småroliga och charmiga delar ur Tirak boken (det finns massor) och presentera dom lite då och då för dina medspelare och din SL.

Tiraker är bra för spelgruppen (förutsatt att rabiata alver finns i gruppen då blir det kladdigt...)
Du kan ju börja med att göra något enkelt, harmlöst och charmigt för att vara lite diplomatisk med SL.
Typ en Marnakh Smugglare som tokblossar cigariller och har rejält oborstad humor och är riktigt fryntlig kan säkerligen gå hem (det skulle det göra hos mig ! =).
Om du därtill gör Tiraken hyffsat bildad med en hel kasse kunskapsfärdigheter (ex han har rest mycket så han har Kulturkännedom och Geografi) så får du en väldigt ostereotyp Tirak som folk förhoppningsvis kommer att tycka om.
Försök att spela hyffsat hedersam så att du faktiskt kan fungera i en spelgrupp med lite vad som helst, kanske till och med en sån där öldrickande kort skäggig sak, bara det lilla livet får upp ögonen för att du är stark och du är hedersam så kommer han faktiskt kanske att tveka innan han hugger första hugget.

Tiraker är bra.

Cainite

Veteran
Tack, Naug.

Det var bar tips som jag ska använda ikväll när jag ska träffa min SL, och Klingoner är ju ganska tuffa och gemytliga... hehe.

Får se hur han tar det. I och för sig har han ju redan sagt att jag får spela Tirak men det skadar ju inte att försöka få honom ännu mer på min sida...

Tack så mycket

Cainite

Veteran
Trukher

Hej hej.

Kanske var lite otydlig men vad jag menade var inte att jag bara vill spela Trukh, jag spelar gärna "bara vanliga" Tiraker... men min grupp motsätter sig hela rasen Tirak, det är det som är lite irreterande. Annars så har du helt rätt, men jag vill som sagt inte bara banka huvuden hela tiden (även om jag faktiskt tycker att det kan vara skönt att avreagera sig ibland, på till exempel en liten skäggig sak...)

- Cainite

Utopi

Warrior
Re: Trukher

Om du gör en marnhak tirak, som är handelsman, och så spelar du han civiliserat. Marnhak tiraker är faktiskt ganska accepterade runt om i världen. Då kanske dom får en ny uppfattning om rasen, eller du kan alltid hoppas /images/icons/laugh.gif

Freelancer

Warrior
Syftet med att vara en Trukh borde väl vara att banka skiten ur alla.... Jag gjorde en Trukh en gång, hade STY 24 o TÅL 20
=). Jag bankade inte skiten ur alla förstås, utan höll mig rätt så lugn (ibland). men jag slaktade många oxå. Så gör man en Trukh så SKA man slakta. Sen är det upp till de andra spelpersonerna om de vill vara i närheten av Trukhen när han börjar sin slakt... (BÄRSÄRK)/images/icons/devil.gif

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Det står i tirakboken att många drar likhetstecken mellan Bazirk och Frakk - så dem kan du glömma att försöka spela civiliserat med. Okej, Bazirk är väl civiliserade, men frågan är hur folk ser på dem...

Marnakh är enda alternativet om du vill spela en tirak som ska bli uppskattad. Och du kan dessutom glömma att spela gûrd... då dessa har ungefär världens sämsta rykte. Trukher... ja...

Marnakhtiraker är till och med accepterade i mänskliga städer, då de ofta präglas av människornas sätt att vara om de växer upp där. Enda skilladen är praktiskt taget att de är lite fulare och har hörntänder.

Men som sagt... trukher och gûrder kan du nästan glömma om du vill ha en uppskattad, socialt kompetent, tirak.

Vår spelgrupp ser ju förstås alla tiraker som avskum som borde dödas och brännas... och det är ganska svårt att bli av med /images/icons/wink.gif. Själv är jag rätt horny på tiraker, men de är omöjliga att spela i vår spelgrupp då de bara spottas på.

Utopi

Warrior
Re: Tirak-vägrande polare [ot]

Kan bero på att du bara slår oss /images/icons/laugh.gif

G

Guest

Guest
Hallåhopp!

En liten kommentar från Cainites SL.
Jag anser tiraker vara ett välkommet inslag i spelargruppen och de funkar så länge man har spelare som har rollpersoner som respekterar styrka.

Våran spelare som ej tycker om tiraker älskar dvärgar detta har gett honom en färgad bild av tiraker som hab vägrar att släppa dock så spelar han människa då tiraker finns med i gruppen.

Och alla som har läst Legender & Hemligheter vet ju något om tiraker som de andra inte vet!!

/ Jens

P|uT0NiUm

Swashbuckler
På vilken sida L&H? (vet inte vad du menar) [ANT]

[Almost No Text]

Har seriöst inte hittat något om tiraker i L&H - kan du ge en sidhänvisning?

G

Guest

Guest
Re: På vilken sida L&H? (vet inte vad du menar) [ANT]

Sidan 16: Försvaret om Zargan bland annat.