Nekromanti Tiraker: Mörkrets döttrar

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Tiraker: Mörkrets döttrar
Fabian sneglar på Neogames modul Tiraker: Mörkrets döttrar till rollspelet Eon.

Jag kan säga att jag inte hade låga förväntningar på den här modulen, då allas åsikter om den verkat vara att den är helt underbar. Därtill kan jag även säga att jag inte håller med om det. Textmässigt är den inget underverk, men inte heller dålig, så därför sätter jag en trea, som något slags medel. Layouten håller precis samma layout som i alla andra Eonmoduler, men på grund av den låga kvalitén som illustratio... (5786 fler tecken)

Gå till artikeln

Pirog

Veteran
Märklig recension där ett fåtal klagomål existerar men i princip varje stycke avslutas med hur bra och intressant kapitlet trots allt är... För att sedan avsluta hela recensionen med att boken inte är värd pengarna, aja. Den kommer införskaffas just för att det är enda boken vi saknar ändå.

Ymir

Liten kantbaron
Jag kan säga som så, att jag tycker det är den bästa Eon-modulen någonsin. Ingen annan är så solid och håller genomgående så hög kvalitet; ingen annan känns så fräsch, kool och...rätt. Den levandegör verkligen en kultur, och den gör det -bra-, och den tar dem tusen ljusår bort från kliché-orcherna.

Så skaffa den, och döm själv.

- Ymir, tipsar

Krille

Super Moderator
Hur saker hamnar på fel forum och vad man gör då

Den kommer egentligen från en artikel (dvs recensionen) på framsidan som har hamnat i fel forum, men som inte syntes förrän någon valde att kommentera den.

Klicka på Meddela moderatorn (
) om du vill peta på rätt instans utan att fylla tråden med fel forum-kommentarer.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Hur saker hamnar på fel forum och vad man gör

Moderatorer är meddelade sedan länge. :gremsmile:

Jag skulle tro att felpekningen beror på att artikeln är äldre än det nuvarande artikelsystemet med kommentarer, men jag kan ha fel.

/Dimfrost

Fahnen_UBBT

Veteran
Personligen gillar jag bättre om tiraker än både alver och dvärgar eftersom tiraker känns nya och fräscha medan alver och dvärgar känns... lite dammiga.
Den är väl värd 179 kr, se det Ymir skrivit.

Big Marco

Läskig
och jag som trodde tiraker var orker med ett annat namn

Det är misstaget många gör. Själv skulle jag nog sälla mig till skolan att tirakerna är ett av Mundanas mest utmärkande och eget folkslag, utan kopplingar till den typiska "orchen".

walium

Ganska töntig, faktiskt
Mina damer och herrar

Det är uppenbart att den här tråden har hamnat på detta forum av misstag. Vad jag kan se så skrev recensionen så tidigt som 1999 och den har aldrig kommenterats tidigare. Det är även problematiskt att flytta diskussioner som är kopplade till artiklar. Men detta forum är inte avsett för spekulationer kring en Neogames-produkt, för detta ändamål så har vi redan det utomordentliga Eon-forumet. Så mitt förslag är att alla som vill diskutera tiraker beger sig dit och startar en ny tråd om ämnet.

G

Guest

Guest
Men heter dom inte ork/orch på dvärgiska i Mundanas värld? Kan ha fel där, det var länge sedan jag läste något Eon matrial...