Nekromanti Tiraker mer Tiraker och ännu fler Tiraker..

hatten

Swashbuckler
Angånde Tirakiska minoriteter..

Mundana så står det att det ska finnas många fler tiraker än det gör Alver och Dvärgar
Ändå så är tirakernas klaner3 klaner väldigt små i förhållande till resten av mänskligheten.

Som tur var finns det ett lättare svar än att Neogames har räckant fel.
Liksom människor saknar en gemensam kultur och sätt att leva så bör det vara samma sätt för tiraker.
jag kan tänka mig att vissa Grupper av Tiraker kanske dyrkar helt andra gudar/gudinnor än vad Thakalors Tiraker gör.

Så hur lever dom ?

Många av vapnena i Momolan görs ( det står ) av skickliga tirak smeder men ingenstans har jag hittat VILKEN klan dessa smedjans Tiraker tillhör.
Så det bör finnas civliserade tiraker och i främmande länder kanske hela tirak städer där generationer av tiraker har bott arbetat och dött.

Dessa de mer civiliserade tirakerna liv är facinerande hur deras religon är och vad deras syn på Thakalors tiraker är.
Och Vad skulle de tycka om en Dvärg kom på besök..
*Hmm* arg oförskämd liten skäggapa..

Livet är en gåta utan enkla svar.

smaffy

Hero
näe.. ni är bara lite smygrasistiska.

näeee..
tiraker är jättebra som de är. de lever i små djungelhamner nära träsk och stora träd. bara för att de bor på en sån platts måste de inte vara ociviliserade. det är bara större delen av er som är smygrasistiska mot dem. "tiraker är kobolder!" - så fuck heller. de är den minst koboldiska rasen eftersom ingen vill ha nått att göra med dem. okej, kanske marnarktrukker (stava?) är lite halvkoboldiska men det beror endast på att alla som spelar dem är kobolder, inte för att de faktiskt är jättestarka och jättebra. marnarktrukker kan man jämföra med "den ickekoboldiska" rasen, dvärg. uj.. där spårade jag in på koboldism..

tiraker är bra som de är. de är detdär lilla extra i kampanjerna som gör det skoj att spela. rollpersonerna springer in i de mörka djunglerna efter nån urgammal civilisation som de hittat en stjärnkarta till, de måste åka uppströms genom takalorr's (eller vad det nu heter) djungler för att kunna komma tillräkligt långt in i djungeln. på väg dit möter de mängder av små hamnbyar med små kanoter.. sånna där som man ser i marsupilanserierna..

tiraker är tiraker är tiraker. ändra inte på dem! acceptera att neogames räknat fel (till kobold-dvärgarnas fördel).

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

William_Besario

Warrior
Re: näe.. ni är bara lite smygrasistiska.

Jo , Dvärgar är JÄVLIGT koboldiska , men ifall de spelas rätt är de roliga som satan också!

"do you want to live forever?"