Åh, så vi är telepater nu? Har du någon aning om vad vårt syfte med tirakerna var? Hade du haft en aning så hade du garanterat inte sagt det ovan - vi ville ha en levande och intressant kultur och definitivt ingen ras att kötta
Nehepp. Men ni gör ju just ett shysst arbete med att förmedla det intrycket i folk. Kiona och fettodvärgen slacktar ju tiraker för jämnan. Tiraker är vildsinta och elaka och onda osv enligt alla kulturer utom deras egna. Tack vare Dan så är tirakerna inte köttfärs, men det är likt förbannat det en SL ska skicka på rpna när de vill döda massor av folk.
Sedan tycker jag att det med att kharzim (varför är han döpt efter sitt berg? det är ju som att bli döpt till Sverige i Sverige) ställer sig på sin bro och håller undan hundratals tiraker ensam är minst sakt lite vinklad. Vad tror du att det budskapet för ut till Eonspelarna?
Observera att "enade" inte är samma sak som "organiserade". Det finns många exempel genom historien på enade och fanatiska styrkor som fått hur mycket däng som helst på grund av avsaknad av organisation. Tysklands fördel under Andra världskrigeet var inte en stark ledare, utan en stark organisation. Tvärtom gick det åt helvete när den starka ledaren gick förbi den starka organisationen. Då hjälper det inte mycket om man är enad.
Men det kan samla alla tiraker. Sedan är det bara och dela upp tirakerna i sisådär 4 olika trupper och ta varje land på asharina. Låt var trupp klara sig själv (tro mig, de gör dom nog).
Vad tror du att alver är så förbaskat noga med att inte bli vän, utan bara behålla en ytlig relation till andra? Dessutom, skjuter man någon i ryggen så är risken bra mycket mindre att han skjuter tillbaks. Kanske därför alver gillar gerillakrigföring så mycket.
Med människor kanske. Man kan nog inte UNDGÅ att bli god vän med någon om man känt killen i femhundra år. Sedan dör ju familjemedlemmar. Dem är man MYCKET god vän med.
Sunari är en skog. Lunta på...
Problem A: det behövs mer än en dvärg för att öppna porten. Det är också tämligen lätt att säkra porten så att den inte kan öppnas. Porten är tung och beroende av en rätt schysst motvikt för att över huvud taget kunna öppnas. Dessutom används vattenkraft, inte muskelkraft. Kapa motvikten så går porten inte att öppna, oavsett hur många dvärgar som besätts. Kapa drivlinan till vattenhjulet så går porten inte heller att öppna, oavsett hur många dvärgar som besätts.
Hepp. Då blir det ju ännu lättare. Shamanerna får kanske inte så mycket sömn men de kan ju fördriva nästan hela dvärgfästet. Eller så kan de be makhtah om hjälp. Gudomlig jordbävning...
Problem B: om du hade läst Dvärgar ordentligt så hade du märkt vilka förberedelser som dvärgar tar till för att förhindra brand. I synnerhet i områdena innanför portarna finns det väldigt lite brännbart (sten, ungefär). De flesta fatala bränder inträffar i kollager eller kolbäddar i gruvorna. Och ska man ta sig dit ner...
Jag har läst dvärgmodulen. Det är inte mitt fel att den suger...
Sedan vill jag minnas att ett dvärgfäste brann ner någonstans.
"Med en schysst borg slår man belägrarna med häpnad."
Du kan vara nästan hur många du vill och hur fanatisk du vill, men en schysst borg gör faktiskt underverk när det gäller chanser för försvararna.
Det finns ju SÅÅ många borgar i asharien...