nano
Diehard, death or glory Toad
Okej, jag visste inte hur jag skulle sätta en rubrik på denna, den baseras lite på en diffus känsla, så ta det lite take it easy. Jag tycker mig se att olika länder har olika sätt att göra populära tv-program där våra kändisar umgås och underhåller, som är lite typiska för det landet eller regionen. Iom att jag främst kan svenska och engelska så är det det Sverige, Förenade Kungadömet och Förenta Staterna som jag tittat på.
På en höft säger jag att USA har talkshows och gameshows. UK har panelshower. Medan Sverige har sånt som Mästarnas Mästare, Så Mycket Bättre och Stjärnorna På Slottet - jag har inget namn på genren, men det är ju lite mer mysigt och delning mellan folk som förts samman på ett visst tema.
Jag tänker inte definiera dem närmare, det här är rigoröst nog som det är
Istället är frågan om ni som sett tv från andra länder än dessa kan identifiera nån viss typ av "flera kändisar i samma program"-program som är distinkt för det landet?
Känn er fria att vara mer eller mindre rigorös och formell än jag/mig - vad man nu säger.
På en höft säger jag att USA har talkshows och gameshows. UK har panelshower. Medan Sverige har sånt som Mästarnas Mästare, Så Mycket Bättre och Stjärnorna På Slottet - jag har inget namn på genren, men det är ju lite mer mysigt och delning mellan folk som förts samman på ett visst tema.
Jag tänker inte definiera dem närmare, det här är rigoröst nog som det är
Istället är frågan om ni som sett tv från andra länder än dessa kan identifiera nån viss typ av "flera kändisar i samma program"-program som är distinkt för det landet?
Känn er fria att vara mer eller mindre rigorös och formell än jag/mig - vad man nu säger.