Nekromanti TITTA HIT!!!

Roc

Veteran
Hej alla fans.
Jag vill gärna ha ett äventyr til DoD 6.
Jag håller på att göra ett själv men mina spelare orkar inte vänta.
Äventyret ska vara stort roligt och man ska få en artefakt i den.
Sen undrar jag om det finns någon i Ljungby som spelar DoD 6.
Förutom då jag och mina spelare.

Sen undrar jag om jag ska ha ett äventyr som går ut på att man ska sköta ett värdshus??

Hej då
Jimmy

Rickard

Urverk speldesign
Kunde du inte hittat på en bättre titel?
Äh, iaf! Du kunde ha fått min kampanj som jag skrev när jag var SL för första ggn men tyvärr har jag inte hunnit få inte den på datorn än (började för 4 år sen *suck*).

**SPOILER för spelare i min spelgrupp**
Halvkort handlar det om att äventyrarna kommer tillbaka till sitt hemland efter nåt uppdrag och upptäcker att landet övertagits av dels demoner och dels ett samfund som kallar sig själva "De samhöriga".
De möter en demon på stadens gator det första de gör och att de nergör demonen gör att de blir kontaktade utav en bibliotikarie som läst en spådom om att ett svärd ska utplåna landets "smitta".
De forskar lite om spåmannen (lr löser tillhörande gåta) och får reda på att spåmannen bodde på en ö. De åker dit och får reda på (via ytterligare en gåta) att de ska leta reda på en vulkan. Där finns vapnet som ska rädda landet.
Tillbaka på fastlandet får de höra lämpligt nog att en vulkan har vaknat. De åker dit, hämtar svärdet och räddar dagen.

Kan scanna in mina anteckningar och bilder och skicka dem till dig om du vill.. Det kanske tar ett tag dock.

/[color:green]Han</font color=green> som personligen inte skulle tycka ett äventyr om att sköta en affärsrörelse skulle vara särskilt intressant

Hasse

Hero
Här finns äventyr:

http://www.sverok.se/bank/ "Sen undrar jag om jag ska ha ett äventyr som går ut på att man ska sköta ett värdshus??"

Det kan endast de du spelar med svara på. Fråga dem om de spela ett sådant äventyr, det viktigaste är att ni har kul när ni spelar så att göra ett äventyr som de inte vill spela är ingen bra idé. Fast å andra sidan kan man i ett större äventyr där man skall hitta en artefakt kanske bli tvungna att sköta ett värdshus ett tag för att få tag på viss information som leder en ytterligare ett steg närmare artefakten. :)

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd