Rickard
Urverk speldesign
Jag håller på och städa och började hitta saker jag inte visste jag hade. Vi hade tillgång till rita -och skrivböcker när jag gick i låg- och mellanstadiet. Här är en utav de berättelselserna. Jag har ritat också, men orkar inte installera skannern för detta. Riddarens häst ser ut som... haha, ja... och byn är ritad som ett slott med vallgrav. Jag har inte fixat några grammatiska fel eller stavfel. Och alla formateringar är gjorda i boken.
<p style="margin-left: 2em; padding-left: 0.6em; border-left: solid 1pt; width: 40em">En gång för länge sedan så red sir Tomas genom De laglösas skog, plötsligt så såg han en stor by med en hög grå mur runt.
Han red till den stora porten och sen så knackade han på dörren.
Då hörde han en grov röst som sa:
<span style="margin-left:0.6em">- Vem är det?</span>
<span style="margin-left:0.6em">- Det är sir Tomas, sa Tomas högt.</span>
<span style="margin-left:0.6em">- Vem <u>ÄR</u> han då? undrade portvakten.</span>
<span style="margin-left:0.6em">- Det <u>ÄR</u> han som vill göra allt det goda!</span>
Då brakade den stora dörren och den gick upp och Sir Tomas red in.
Han red in i en gränd och tog in på motellet Gyllende Grisen.
när han hade fått ett rum så gick han ner till matsalen för att höra om han kunde göra några hjälte-dåd.
Han gick till ett bord sa han:
<span style="margin-left:0.6em">- Finns det några hjälte-dåd att göra?</span>
Männen skrattar och skakar på huvudet.
En man med en mörk rock (brun) vinkar till Tomas.
Den Mystiska mannen frågar
<span style="margin-left:1em">- Vill du göra ett hjältedåd?</span>
<span style="margin-left:0.6em">- Javisst! Säger Sir Tomas glatt.</span>
<span style="margin-left:0.6em">- Rädda PRINSESSAN ifrån DRAKEN Didrik.</span>
<span style="margin-left:0.6em">- OK, sa Sir Tomas upphetsat.</span>
Sirt Tomas springer ut och hoppar upp på sin häst, sen rider han iväg till mörka bergen
Draken Didrik försöker försvara sig.
Men Sir Tomas hugger halsen av honom och tar Prinsessan Lula hem och gifter sig med henne, sen lever dom lyckliga i alla sina dagar.</p>
Bättre än Ymirs historier, ey? Märks lite hur jag spelade rollspel på den tiden, men antagligen förenklade jag det hela lite för jag orkade aldrig skriva mer än 2-3 sidor (11 rader per A5-sida) i mina berättelser.
Och så upptäckte jag ett solospel jag gjort. Antagligen inspirerad av Kalle Anka Pocket, för de hade med solospel ibland. Det heter "Spökarnas slott" och jag har ritat ett litet pacmanspöke bredvid rubriken, som har gula lysande ögon och som säger "BU". Skrämmande, va?
<div style="margin-left: 2em; padding-left: 0.6em; border-left: solid 1pt #666666; width: 40em">Det var en mörk blitrande natt, jag åkte i min svarta Rolls Royce.
Jag såg en blixt slå ner.
Då såg jag ett svart hus som var skrämmande.
Jag stannade bilen och gick till dörren. På dörren stod det.
<div style="margin-left: 4em; padding: 0.6em; border: solid 1pt; width: 10em; text-align: center" onClick="alert('Skylten jag hade ritat i boken\nhade blod på sig också.')">SPÖKERNAS
HUS</div>
Jag öppnade dörren (Knarr)
Jag gick in och uppför en trappa som gick upp till vinden. Det var fullt damm och spindelväv plus lite spindlar.
Tarantlar tror jag, stora var dom i alla fall.
Det ända som fanns i rummet förutom spindelväven var ett ända monstermörkgrönt skåp.
Jag tänkte ifall jag skulle öppna skåpet eller gå ner till bilen.
<div id="thecar" style="margin-left: 2em; background: #999999; padding: 0.6em; border: outset 2pt; width: 8em; text-align: center" onclick="document.getElementById('opendoor').style.visibility='hidden';document.getElementById('continue').innerHTML='Jag bestämde mig för att rusa ner till bilen och det gjorde jag.
När jag satt i bilen startade jag motorn och åkte hem.'">BILEN</div>
<div id="opendoor" style="margin-left: 2em; background: #999999; padding: 0.6em; border: outset 2pt; width: 8em; text-align: center" onclick="document.getElementById('thecar').style.visibility='hidden';document.getElementById('continue').innerHTML='Jag öppnade skåpet och där stog ett jätte-stort spöke som sa: BU!!
jag bestämde att jag skulle springa ner till bilen endå, jag sprang och sprang, det gjorde spöket med, alltså efter mig.
Jag hoppade ner i sätet sen tog jag på nyckeln, då sa spöket
- Vänta det är bara jag, sa en helt bekant röst.<nr>- Halle! vad tusan gör du i det där badlakanet.
- Sänglakan om jag får be, sa Halle
- Jag gick in i en vägg och ett lakan föll över mig, sen sprang jag upp och in i skåpet som stänge sig och gick i baklås. Snälla skjuta mig hem, Snälla
Okey, sa jag och vi åkte hem
SLUT'">ÖPPNA SKÅPET</div>
<span id="continue"></span>
</div>
Om du inte fattar, så ska du klicka på någon av knapparna ovan.
/Han som även gjort Spindelmannen som DoD-rollperson (hade dille på att göra rollpersoner och har två block med en DoD-karaktär per blad, där de flesta har maxat i grundegenskaperna - men håll i minnet att jag var typ 10-12 när jag gjorde dem), men det är en annan historia
<p style="margin-left: 2em; padding-left: 0.6em; border-left: solid 1pt; width: 40em">En gång för länge sedan så red sir Tomas genom De laglösas skog, plötsligt så såg han en stor by med en hög grå mur runt.
Han red till den stora porten och sen så knackade han på dörren.
Då hörde han en grov röst som sa:
<span style="margin-left:0.6em">- Vem är det?</span>
<span style="margin-left:0.6em">- Det är sir Tomas, sa Tomas högt.</span>
<span style="margin-left:0.6em">- Vem <u>ÄR</u> han då? undrade portvakten.</span>
<span style="margin-left:0.6em">- Det <u>ÄR</u> han som vill göra allt det goda!</span>
Då brakade den stora dörren och den gick upp och Sir Tomas red in.
Han red in i en gränd och tog in på motellet Gyllende Grisen.
när han hade fått ett rum så gick han ner till matsalen för att höra om han kunde göra några hjälte-dåd.
Han gick till ett bord sa han:
<span style="margin-left:0.6em">- Finns det några hjälte-dåd att göra?</span>
Männen skrattar och skakar på huvudet.
En man med en mörk rock (brun) vinkar till Tomas.
Den Mystiska mannen frågar
<span style="margin-left:1em">- Vill du göra ett hjältedåd?</span>
<span style="margin-left:0.6em">- Javisst! Säger Sir Tomas glatt.</span>
<span style="margin-left:0.6em">- Rädda PRINSESSAN ifrån DRAKEN Didrik.</span>
<span style="margin-left:0.6em">- OK, sa Sir Tomas upphetsat.</span>
Sirt Tomas springer ut och hoppar upp på sin häst, sen rider han iväg till mörka bergen
Draken Didrik försöker försvara sig.
Men Sir Tomas hugger halsen av honom och tar Prinsessan Lula hem och gifter sig med henne, sen lever dom lyckliga i alla sina dagar.</p>
Bättre än Ymirs historier, ey? Märks lite hur jag spelade rollspel på den tiden, men antagligen förenklade jag det hela lite för jag orkade aldrig skriva mer än 2-3 sidor (11 rader per A5-sida) i mina berättelser.
Och så upptäckte jag ett solospel jag gjort. Antagligen inspirerad av Kalle Anka Pocket, för de hade med solospel ibland. Det heter "Spökarnas slott" och jag har ritat ett litet pacmanspöke bredvid rubriken, som har gula lysande ögon och som säger "BU". Skrämmande, va?
<div style="margin-left: 2em; padding-left: 0.6em; border-left: solid 1pt #666666; width: 40em">Det var en mörk blitrande natt, jag åkte i min svarta Rolls Royce.
Jag såg en blixt slå ner.
Då såg jag ett svart hus som var skrämmande.
Jag stannade bilen och gick till dörren. På dörren stod det.
<div style="margin-left: 4em; padding: 0.6em; border: solid 1pt; width: 10em; text-align: center" onClick="alert('Skylten jag hade ritat i boken\nhade blod på sig också.')">SPÖKERNAS
HUS</div>
Jag öppnade dörren (Knarr)
Jag gick in och uppför en trappa som gick upp till vinden. Det var fullt damm och spindelväv plus lite spindlar.
Tarantlar tror jag, stora var dom i alla fall.
Det ända som fanns i rummet förutom spindelväven var ett ända monstermörkgrönt skåp.
Jag tänkte ifall jag skulle öppna skåpet eller gå ner till bilen.
<div id="thecar" style="margin-left: 2em; background: #999999; padding: 0.6em; border: outset 2pt; width: 8em; text-align: center" onclick="document.getElementById('opendoor').style.visibility='hidden';document.getElementById('continue').innerHTML='Jag bestämde mig för att rusa ner till bilen och det gjorde jag.
När jag satt i bilen startade jag motorn och åkte hem.'">BILEN</div>
<div id="opendoor" style="margin-left: 2em; background: #999999; padding: 0.6em; border: outset 2pt; width: 8em; text-align: center" onclick="document.getElementById('thecar').style.visibility='hidden';document.getElementById('continue').innerHTML='Jag öppnade skåpet och där stog ett jätte-stort spöke som sa: BU!!
jag bestämde att jag skulle springa ner till bilen endå, jag sprang och sprang, det gjorde spöket med, alltså efter mig.
Jag hoppade ner i sätet sen tog jag på nyckeln, då sa spöket
- Vänta det är bara jag, sa en helt bekant röst.<nr>- Halle! vad tusan gör du i det där badlakanet.
- Sänglakan om jag får be, sa Halle
- Jag gick in i en vägg och ett lakan föll över mig, sen sprang jag upp och in i skåpet som stänge sig och gick i baklås. Snälla skjuta mig hem, Snälla
Okey, sa jag och vi åkte hem
SLUT'">ÖPPNA SKÅPET</div>
<span id="continue"></span>
</div>
Om du inte fattar, så ska du klicka på någon av knapparna ovan.
/Han som även gjort Spindelmannen som DoD-rollperson (hade dille på att göra rollpersoner och har två block med en DoD-karaktär per blad, där de flesta har maxat i grundegenskaperna - men håll i minnet att jag var typ 10-12 när jag gjorde dem), men det är en annan historia