Nekromanti Tjäna på rollspel.....

SL-mannen

Veteran
Jo, jag ville bara berätta att man faktiskt kan tjäna pengar på att spela rollspel. För er som inte vet. Det fungerar genom att man startar en spelförening i sverok och anmäler sig där.

Den ända man behöver är att ha en grupp på minst 5 personer och att man spelar någorlunda ofta. Det kostar ingenting och det är i princip ingenting dåligt med det. Man måste dock redovisa för pengarna, man kan altså inte köpa bärs för pengarna man får/images/icons/frown.gif.

Man får ungefär 15kr per spelmöte och ännumer om man gjorde nått mer som jag ej kommer igåg...

Så lycka till med eran spelförening./images/icons/wink.gif

Helmgast
Fel!

Man får 2000 kronor per år och förening. Samt 40 spänn per medlem. Nya regler vettu! Du är änna efter!

Anson

Veteran
Du måste fatta att det är inget man tjänar på det går direkt till inköp av böcker eller annat som spelföreningen behöver. du kan ju inte ta det till din egen ficka. Sedan om du lurar dem att du har haft spelmöten så kommer du att leva med det resten av ditt liv. /images/icons/mad.gif

Darkly Noom

Veteran
Jag ska säga att det visst går att köpa bärs för pengarna. Kalla det bara för stämnings höjande hjälpmedel.