Nekromanti tjäna pengar på rollspel..

smaffy

Hero
jag är med i två rollspelsgrupper, en lite latare, och en väldigt amitiös. den latare innehåller mina 1st-hand-polare, och den andre innehåller mina och deras bröder..

våra småbröder gick en dag iväg och skaffade ett par papper och skrev ner vilka som skulle vara med i deras förening, sedan sprang den modigaste av dem iväg till posten (tror jag.. kan juh ha varit nått annat) och hämtade massa papper som de skrev massa klotter på. sedan skickade dem iväg papprena och någon vecka senare tog dem emot en stor box på posten..

håll i er.. nu får deras föreningen runt 120 kronor per spelmöte, plus två tusen kronor bonus efter den tionde spelomgången om året.. de behöver inte köpa sina rollspelsböcker, de får pengar till dem från.. tja, codex, nån annan flummig förening samt lite från självaste komunen.. allt de behöver göra är att fylla i en lapp varje gång de spelar (vilket de gör OFTA)..

tänk er det. ni behöver inte betala för att spela rollspel. ni kan tjäna pengar för det.. (fast det e juh omoraliskt!)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Nalle med AK4

Swordsman
Jag har länge tänkt att gå med där, men man måste läsa igenom en lång broshyr med juridisk rappakalja och hålla årsmöte varje år, bestämma en kassör och så. Men iof, årsmötet kan ju se ut något sådant här:
Ordförande:"Välkommen till spelföreningen X's årsmöte.I år ska vi spela mycket rollspel. Kassör, tala om hur mycket pengar spelförening X har."
Kassör:"Vi har fått X kr från SVEROK"
Ordförande:"Va bra. Nu spelar vi"
Det låter ju faktiskt rätt bra...
Nalle

My future's determined by thieves, thugs and vermin.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Apråpå ingeting, så får man väl inte vara med i två föreningar...

Martin Ackerfors - Ohlsson
0===|:::::::::::::::::>

smaffy

Hero
det jag menade var att ni egentligen inte behövde spela rollspel för att få pengarna. ni kan låtsas att ni spelar rollspel.. eller nått åt det hållet, fast det kanske inte gick fram.. antagligen inte.

dessutom, de är inte med i bara sverok, de får pengar från tre håll samtidigt, fyra om man inkluderar extrapengarna vi får för mat från målsmännen.. =oP

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

chrull

Stockholm Kartell
Jag tror jag är med lite löst i tre... det spelar ingen roll.. alla som var på gothcon är ju med i föreningen gothcon... alla som lajvar med enhörningen är med i den... sen är jag med i en annan förening som jag inte alls vet vad de håller på med, sen kan jag vara med i en förening borta i Karlstad också, men det var antagligen bara förra året...

Dessutom ska vi nog starta en egen...

Det är inge problem alls..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag menar en förening under Sveroks beskydd...

chrull

Stockholm Kartell
alla de föreningarna är sverok föreningar..

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag ger mig. [nt]

[color:black]

Maggan

Swordsman
Suck...

Om det är så man föreställer sig ett årsmöte är man ju jäkligt usel... :O)

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

LeJonklev

Swordsman
Re: Suck...

Varårå? Det är precis så våra styrelsemöten ser ut.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

Robban

Hero
Okiday... låt mig pladdra på ett tag här...

Jag är med i Vi Unga (skapade en rollspelsförening för ett par år sen...) alltså får inte vår förening söka pengar från sverok, vi får inte heller skapa en förening i sverok och be om bidrag från både sverok och Vi Unga för samma möte.

Däremot kan vi söka bidrag från:
vi unga
kommunen
staten

ungefär... och självklart kan man söka bidrag från fonder och så också...

/R

Johan K

Gammal & dryg
Tja, varför inte ?

Jag tycker det låter som den ena gruppen som tjänar lite på att despelar är väldigt listiga. Därför att man får helt andra chaser när man har lite stöd bakom sig. Man kan ju uppgradera sina rollspel, utan att man bheöver gråta bold varje gång man ska kpa en bok.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Gardener

Champion
Jepp, detta går alldeles utmärkt, och om man bara inte skriver upp fejkade mötesdeltagare och medlemmar så är det även helt och fullt ok.

Det är nämligen ett listigt och halvgömt sätt för samhället att utbilda svenska folket (och då främst ungdomarna) att lära sig demokrati. För när de fyller i alla dessa små lappar och organiserar sitt spelande i en förening så lär de sig så smått hur sådant fungerar och vips har de kunskap i demokrati. Att det kallas att man får det för att spela spel, virka lovikavantar eller balett är för att verkligen få ungdomarna att lära sig detta.

Uppgiften om att man skulle få pengar från Codex för att man spelar spel är dock helt ute på vischan. Ställen man dock kan äska pengar från är Sverok (det mycket eminenta spelförbundet), Vi Unga (om man tycker de är bättre/trevligare/smidigare än Sverok som förbund), kommunen, olika studieförbund osv. Anordnar man lite kurser och sånt så kan man även få pengar från landstinget och kanske Sverok-distrikt. Man ska dock tänka på att regler för landsting, kommuner och Sverok-distrikt skiljer sig beroende på vart i landet man bor, alla får inte lika mycket. Dessutom börjar de flesta instanser dra in på utgifterna nuförtiden, så "inkomsterna" blir allt lägre.

Går man in på <A HREF="http://www.sverok.se/">Sveroks hemsida</A> så kan man hitta information om hur man går med i Sverok och lite allt möjligt sånt.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu