Nekromanti Tjat om LadyCon

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Vi börjar bli en liten skara som kommer att dyka upp i Hagaparken. Jag känner dock till ett litet problem som ofta händer på större sammanslutningar av folk...

Folk kommer sent!

Och då jag planerar att avmarsch sker från Koppartälten mellan 11:15 - 11:30 så vill jag ge de av er som känner på er att ni blir senare än så en chans att hitta oss.
Min tidigare plan var att rita pilar och sätta upp, men jag minns inte om det finns lämpliga objekt att sätta upp dessa på.. jag vägrar att sätta upp dem på trän.
En alternativ lösning är att ni som känner på er att ni blir sena PM'ar oss i förtid och får mobilnummer att ringa på plats. :gremsmile:
Alternativ tre är att jag på något sätt trollar fram plastband (vet någon var man kan få fatt i sådana eller har) i rött och vitt så får jag snittsla bana från mötesplatsen...

Ja, nu har jag gaggat nog...

Fast ni som vill kan ju alltid tala om för mig vilka som planerar att komma. Bearnie har en halvfullständig lista och mycket hörsägen och den gamla tråden under artikeln är lite rörig. Så antingen PM eller här... bara så vi vet hur många på ett ungefär vi ska vänta oss.

Bunny

Crazy like a fool
Lista

Folk som tackat ja:

Magnus Seter (nästan iaf)
Gardener
Rusalka
Dr_Graevling
Sysop
DODswe4
ulvtand
Ithaqua (kanske behöver konfirmera detta)

Dessa antar jag att de kommer, om inte kan de också meddela det här.

Bunny

Crazy like a fool
Hon är naturligtvis välkommen. NT

NT = No Text (Ingen text)

DODswe4

Hero
Ta sig ditt

En fråga enklaste vägen från brommaplan till haga parken? (är ju itne där annat än när man får en trevlig bil tur. PS: Bil är inte ett alternatic, om inte någon annan kan plocka up os förstås. Jag kan ta nåns mobil nummer ifall vi skulle komma sent.

Insignia

Swashbuckler
Jag inser lite generat att jag har mindre pengar än jag trodde. Så jag kan nog inte komma :gremfrown:

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Ta sig ditt

Ahum, Har ingen större koll på hur man lämpligast tar sig till Hagaparken från Brommaplan. Vet inte var närmaste tunnelbana stannar men misstänker att buss är smidigast. Sist jag gick från city till Hagatoppen var en sen nyårsnatt för över 14 år sedan så jag minns inte. Jag hoppas att någon annan är mer bevandrad i vägarna i Stockholm. Kolla med SL och kolla med Gula sidornas kartor... :gremfrown:

Jag är hemskt ledsen, här finns det dock kartor över området... även om de är inte riktigt "finstilta".
Gula sidornas

och det är hit ni ska hitta
Koppartälten

Lättast ankomstväg via bil är att parkera nedanför Hagatoppen vid Hagaparkens Norra Grindar. Via buss verkar det vara buss 70 som gäller, men var den utgår ifrån blir jag inte klok av... Alternativet verkar vara att ta sig till Universitetet och gå via Södra grindarna hela vägen till norra delarna av haga. Fast ska man tro kartorna är det inte lång väg.

Eller buss 515/595 eller 607/697... fast jag blir gråhårig av SL-s uppläggning på hemsidan. Är det någon som är mer bevandrad i Stockholms trafik?

*lagom förvirrad och stressad*