Nekromanti Tjena alla monsterdiggare!

För er monsterfantaster i stugorna...oavsett rollspel...vilket är just ert favoritmonster och varför? Jag har alltid älskat varulvar. Så jag säger varulv. Jag önskar att de fanns på riktigt så att jag kunde bli en jag också. Då kunde jag äta upp de där grannbarnen som envisas att spela vägg mot ett elskåp ute på gården. Fast jag skulle inte vilja bli den där lökiga Lidl-varianten i form av en stor varg, utan en varulv ska vara Eddie Quist & Co i "The Howling", en skräckinjagande best.

skaraborgarn

Warrior
Alltid gillat varulvar.
Skrev en skräckhistoria i åk 3 om varulvar som tog över världen.
Men det ska vara varulvar med riktiga varghuvuden och inte människa med mycket hår i ansiktet.

Om det gäller rollspel gillade jag odöda som dödsriddare och mörkergast. De andra var inte så kul.

Drakar är väl alltid kul.

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Har du sett "Being Human"? Den gillar jag, på tal om varulvar. Lättsam och rolig men dramatisk, och jävligt brittisk.

Onaqui är en DoD-favorit.
Skuggor och maror och sån skit kan vara ballt.

I Witcher III gillade jag foglets och leshens.

Eons (som är det rollspel jag spelat mest) svaga sida har alltid varit just monster. Köttbullar på strutsben med ormar i pannan, liksom? Ogillar också alla grekiska (eller var de nu kommer ifrån) splajser, typ kimeror .

Jo, Åke, jag har sett Being Human. Jag har nog inte missat något med varulvstema förutom Twilight då. Ja, det är bra monster ni har listat upp.

skaraborgarn

Warrior
Grisodlar'n;n322455 said:
Jo, Åke, jag har sett Being Human. Jag har nog inte missat något med varulvstema förutom Twilight då. Ja, det är bra monster ni har listat upp.
Frågan som aldrig fick något svar: Vad händer om en vargman blir biten av en varulv?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
skaraborgarn;n322457 said:
Frågan som aldrig fick något svar: Vad händer om en vargman blir biten av en varulv?
Han förvandlas till schimpans vid fullmåne.:wink:

Eller kanske imploderar? Nej, jag körde med att det bara var människor som kunde bl lykantroper, för jag ville inte ha några knubbiga dvärgvarulvar som rände runt om nätterna.

skaraborgarn

Warrior
Grisodlar'n;n322480 said:
Eller kanske imploderar? Nej, jag körde med att det bara var människor som kunde bl lykantroper, för jag ville inte ha några knubbiga dvärgvarulvar som rände runt om nätterna.
Trro vi hade med en sLP som var orch som kunde bli varulv. han hade stor makt. Behövs sägas mer?

skaraborgarn

Warrior
Mekanurg;n322493 said:
Nu hamnar vi på koan-nivån, eller hur?
Ja men det kunde bli lite sådana diskussioner. Vad händer om ankan blir biten av en vampyr? Kan ett skogsrå förföra en kattman?
Det var kul att prata om sådana saker men att vara SL ja det blev mest pust och stön?

Detta påminner mig om många tunga frågor som publicerades i Sinkadus frågelåda. Tänk om man ändå hade fått vara med och svarat på de där underbara frågorna från läsekretsen.:)

skaraborgarn

Warrior
Grisodlar'n;n322500 said:
Detta påminner mig om många tunga frågor som publicerades i Sinkadus frågelåda. Tänk om man ändå hade fått vara med och svarat på de där underbara frågorna från läsekretsen.:)
Ja nu har vi chansen att fråga vår ungdomshjälte Mr Flash hur det är ska vara! :wink:

Jo, jag uppskattar Herr Blixt väldigt mycket, även om jag blev arg på honom i någon gammal OT-tråd. Det var säkert den där alfinen som låg och spökade i det undermedvetna. Brior (Erik Granström) är ju också reggad på forumet, samt Tomas Arfert som illustrerade mycket åt Äventyrsspel under guldåldern.

skaraborgarn

Warrior
Grisodlar'n;n322506 said:
Jo, jag uppskattar Herr Blixt väldigt mycket, även om jag blev arg på honom i någon gammal OT-tråd. Det var säkert den där alfinen som låg och spökade i det undermedvetna. Brior (Erik Granström) är ju också reggad på forumet, samt Tomas Arfert som illustrerade mycket åt Äventyrsspel under guldåldern.
Alfinen ska jag ha som avatar tro jag...

skaraborgarn

Warrior
Basilisk var med i monsterboken. Gillade den lite då den var hemsk svår att ta död på. Ser du den i ögonen så blir du förvandlad till sten.
Den var sällan med i spelet men när den var det blev det intressant.

skaraborgarn;n322646 said:
Basilisk var med i monsterboken. Gillade den lite då den var hemsk svår att ta död på. Ser du den i ögonen så blir du förvandlad till sten.
Den var sällan med i spelet men när den var det blev det intressant.
Ja, den var ju inte att leka med. Svårast var nog att hitta en villig magiker med HÄVA FÖRSTENING efter att man tampats med besten.